Snakken naar verse groenten

België, Hogne

Toen ik vanochtend om 08:00 de ontbijt kamer in liep zaten er al twee werklui te eten waarvan 1 met mondkapje op z’n kin (dat helpt). De gastheer vroeg of ik mijn fiets al uit de schuur wilde halen en ik dacht ja prima dus liep met hem mee. Terwijl we naar de schuur liepen meldde hij dat een van de twee heren wat ziek was en waarschijnlijk iets van een keel ontsteking had. Wacht maar even tot ze klaar zijn was zijn suggestie. Nou dat vond ik een briljant plan. Zag het sowieso niet zitten om bij hen aan tafel aan te schuiven. Op dit tijdstip op 40 cm afstand van twee wildvreemden vond ik niet erg aantrekkelijk. Al had ik niet de illusie dat als ik direct daarna zou ontbijten er geen virussen meer in de lucht zouden hangen… de heren moesten aan het werk dus het wachten viel mee. Het ontbijt was weer lekker en afgeladen sprong ik op de fiets. Oef! Veel eten en meteen klimmen is minder. Dat dieet van bananen en noten fietst wel beter 🤣. Bij een graadje of 20 fietste ik over lokale wegen de Ardennen door. Het verkeer op deze doordeweekse dag viel ontzettend mee. In het weekend moet je hier niet zijn. Ik kreeg bijna de indruk dat de Belgen kano’s eten. Dat was namelijk het enige wat ik onderweg tegenkwam, kano verhuurders. Gelukkig was ik ook niet opzoek naar eten want ik zat nog vol en had zelfs nog twee broodjes meegekregen. De route was mooi en ik genoot maar merkte dat ik geen zin had in stoppen voor foto’s. Nou dan doe ik dat ook niet. Op een enkele uitzondering na. Vandaag opvallend veel vleeschkoeien in de wei. Sommigen met zulke dikke spieren en billen dat ze niet fatsoenlijk konden staan en lopen. Ik bekeek ze met gemengde gevoelens. Kijk mijn koeien fetisj 😍 is bekend. Maar de steaks van de afgelopen dagen smaakten echt minder met terugwerkende kracht. Al stonden deze koeien fijn buiten, echt een mooi leven? Vandaag dacht ik al fietsend terug aan de afgelopen dagen die eigenlijk heel goed zijn gegaan. Het donderwolkje wat zich de eerste dagen na een paar uur boven mijn hoofd melde is momenteel minder heftig en daar wordt ik heel blij van. En als het wolkje er wel is maak ik mij er niet (meer) druk om. Tegen de middag liep het kwik op tot een graad of 25 maar wel met meer bewolking. Zweten ja, bruut afzien nee! Zo veel beter dan die 14 graden van eergisteren. Ik fietse verder over een klein deel van de route ‘Eurovelo 5’ (die route is 3200 km 🤣). Dat was voor naar de camping mega om maar wel echt mooi. En ik fiets tenslotte niet perse van camping naar camping maar om het onderweg zijn. Hemelsbreed zit ik nu 28 km van de B&B maar heb er toch 68 km opzitten 😀. De bewolking werd wel steeds dikker en donkerder, zou ik het drooghouden? Ja en nee, ik zat gedoucht en wel aan m’n biertje toen het toch begon te regenen. Prima, tentje staat en vlakbij is een overkapping waar ik droog kan zitten. Het eten vanavond is ff minder. De buurtsuper direct naast de camping verkocht helemaal geen verse groenten en fruit. Neeeeeee! Voor iemand die minstens 300 gram verse groente en 2 x fruit per dag verorberd is dit wel ff een ding. De afgelopen dagen met een beetje salade en een pietsje fruit waren ook al niet mijn norm. Ben benieuwd of wat ik heb bedacht (met wat ik wel kon kopen) ook te eten is 🤣🤣🤣. Zou het thuis in ieder geval nooit en te nimmer iemand voorschotelen! De verassing van de camping was het ontzettend mooie kasteeltje waar het aan ligt. Minder is dat het ook direct naast een heel drukke provinciale weg ligt. Dat verkeersgeraas is echt intens, lang geleden dat ik dat zo heb gehoord. Focus op de vogeltjes, die hoor ik gelukkig ook!

Dagafstand: 66 km
Totale afstand: 690 km
Warme prak: sperziebonen en witte bonen en tomatenpuree allen uit blik met ui, restje pasta, knoflook en droge worst uit de tas 🤣 en het was best goed te eten 😋