Vroeg eekhoorntjesbrood

Nederland, Weert

Dit jaar ben voor het eerst opstap met een slaapmasker. Omdat het de periode van de langste dagen is en ik anders echt om half vijf al wakker ben besloot ik zo’n ding te kopen. Sjees waarom ik dat niet eerder heb bedacht. Ik had verwacht dat het ding zou irriteren maar heb er weinig last van en het helpt enorm! Vanmorgen werd ik pas om half zeven wakker en toen ik het masker afdeed was het gewoon verblindend. Ik had anders echt allang wakker geweest. En juist nu is m’n rust reete belangrijk. Toen ik opstond scheen de zon heerlijk op het terrein dat verder zo goed als leeg is. Dus in de zon vanuit mijn luie stoel een kopje thee gedronken en een bak kwark met banaan en noten naar binnen geharkt. Even over 9:00 fietste ik weg, begin het te leren….. het duurde niet lang of ik zag in een berm veel paddestoelen maar ook echt hele grote, het leek wel herfst! Mijn app vertelde mij dat het o.a. om ‘vroeg eekhoorntjesbrood’ ging. Het water liep mij in de mond. Je mag mij begraven onder eekhoorntjesbrood! Heb ze toch maar laten staan, geen idee of deze versie ook eetbaar is. De koude wind van gister is zo goed als weg dus even op een bankje eten ging prima! Ik had m’n mueslibol en banaan net op toen er een oudere meneer op de fiets stopte. Deze meneer zat duidelijk om een praatje verlegen, hij vroeg nog wel of ik op reis was maar wist het gesprek razendsnel om te buigen naar een monoloog: ‘Ik heb vroeger naar Santiago gefietst, ik had een racefiets, mijn vrouw is niet meer, ik kan geen lange fietsvakanties meer doen omdat ik vanwege prostaatkanker incontinent ben en die luiers kan ik niet allemaal mee nemen’. Tsja dat is oprecht naar maar ik ga nu weer door (nee dit zei ik niet, dit dacht ik). ‘Ik fiets wel een stukje met u op, ken de buurt dus ik verdwaal niet’. Het met mij opfietsen duurde een dik kwartier waarin hij de ins en outs van de komende paden verklapte. Nee, dit was niet echt het gezelschap waar ik op zat te wachten, gelukkig was het van korte duur. Ik fietste lekker verder door het Brabantse landschap. Nou ja niet altijd lekker want ze hebben hier echt te veel stoeptegelfietspaden. In het dorp Asten vond ik de eerste bakker na 2,5 dagen! Jippie! Even wat lekkers kopen, die mueslibollen uit de fietstas zijn toch meer een noodzakelijk kwaad.
Vanuit de bakker opzoek naar een bankje zonder eiken er om heen (dikke kans op eikel-confetti-rups) en dat bankje vond ik na een half uur. Geweldig genoten van een heerlijk zadenbolletje met droge worst (uit de fietstas) en daarna een verrukkelijk stukje plaatcake. Instant Happinez🤗. Nu nog maar 22 km tot de eindbestemming van vandaag. En dat was fijn! Ik merk dat er momenteel ook niet veel meer in zit. Dat ik al twee dagen niezend en met loopneus doorbreng helpt vast niet maar het zal wel hooikoorts zijn want verder voel ik mij wel oké! In Weert even langs de Appie en hop naar de camping. Ik sta hier echt leuk alleen op een klein trekkersveldje. Hoop nu wel dat het zo blijft. Met meer trekkers op dit kleine stukje wordt het wel snel ruk 🤣. Vandaag moest er echt even wat kleding gewassen worden en juist nu heb ik de eerste camping met centrifuge te pakken! Hoeraaaa! M’n kloffie is zelfs al helemaal droog inmiddels. Klaar voor de komende dagen hitte😬.

Dagafstand: 78 km
Totale afstand: 250 km
Warme prak: Chili bonen met paprika, tomaat, ui, knoflook en droge worst 👍

Zit weer te genieten van je reisverslagen. En fijn dat het goed gaat. Op naar la Chouffe. Lekker genieten verder.