Toch maar wel

Nederland, Leerdam

Gisteren vertrokken van huis voor een 4-daags fiets tripje. Nee, ik ging niet pindatten voor die paar dagen. Vooral gewoon even niks, was er dik aan toe. Gisteravond de neiging onderdrukt om toch wat te pennen, zo veel leuks (of stoms) was er nu ook weer niet te melden. Maar goed ik bedacht mij vandaag dat ik dit pindat projectje ook net zo lang kan laten duren als de Retro Longterm NL Challenge waarbij het de bedoeling is alle 1021 gemeenten die NL in 1950 rijk was door te fietsen. Ben inmiddels al een eind maar moet ook nog veel. Dus komt er t komend jaar gewoon af en toe een verhaaltje voorbij. Of een paar verhaaltjes 🤣.
Gister fietste ik van huis met een lichte miezer en ik was er blij mee! De dag ervoor zeek het de ganze dag en ik had ook nog wind mee! Dat het te koud is voor de tijd van het jaar daar zeuren we maar niet over 🥶
Te fris om te stoppen dus eten op de fiets, das erg slecht voor t gemiddelde maar dat maakt mij geen bal uit 🤣. Bij het pontje richting Nieuw-Lekkerland was ik wat verbaasd. Ik sta braaf met muilmasker op te wachten, komt de pont aangevaren. Al ‘t volk (4 man en een paardekop) dat de pont af loopt heeft blijkbaar een speciale “ik hoef geen mondkapje” vergunning. Best raar als ik zojuist 2 borden voorbij ben gekomen dat die dingen moeten 😷.
Ik reken af bij de (eveneens in het bezit van die mondkap vergunning) kapitein en vraag voorzichtig of het niet meer hoeft, dat mondkapje. Van hem niet, we staan buiten en het hellep toch niet. T moet al sinds september maar als het had geholpen zaten we nu toch niet nog steeds met al die maatregelen? Het pontje moest nog wat minuten wachten dus de kapitein had voldoende tijd om nog even verder te ventileren: over die Ratten in Den Haag en ik bespaar jullie de rest. Hij ging in ieder geval geen VVD of CDA stemmen, dat was duidelijk. Ik vind het toch altijd wel leuk die ongeplande ontmoetingen met mensen die wat te vertellen hebben, of ik het nu met ze eens ben of niet.
Lekker tourend door de prachtige Alblasserwaard moet ik voor de zoveelste keer toegeven dat NL echt mooi is. Evenals Gorinchem. Eenmaal bij Leerdam was ik verkleumd dus geen zin meer in toerist spelen! Op naar de supermarkt en dan naar de B&B met keukentje. Ja inderdaad ik heb de tent thuis gelaten, mij te koud!
De supermarkt in Schoonrewoerd was klein maar fijn, meteen voor twee dagen eten gehaald, hoef ik morgen lekker niet naar de winkel! Ik blijf namelijk 2 dagen bij B&B De Bellefleur, een heel fijn plekje! Een klein huisje helemaal voor mij😀, uitzicht op een oude boomgaard met even oude tractoren. Lekker idyllisch! En Luxe!

Dagafstand: 126 km
Daghap: pasta met paprika tomaat tomatensaus, rode ui, gele ui, gehakt en parmezaan.
Gefietste Gemeenten: 728 van de 1021

P.S. Had er ook een blikje doppertjes bij, dacht ik, maar het bleken jonge tuinbonen 🤢🤮 tja die bril moet steeds vaker op 😬

Ha ha weer bedankt voor je mooie verhaal. Leuk dat je toch even de tijd neemt om te pindatten.

Martin 2021-03-18 16:59:58

Veel fietsplezier...

Francis 2021-03-18 17:00:15

Ha, wat leuk weer, geniet!

Sjak 2021-03-18 17:25:34

Whoop whoop! Yesss toch een verslag! Heerlijk ontspannen leesvoer en het grootste voordeel dat ik niet in deze kou 🥶 mee hoef te fietsen om het toch te mogen beleven. Hoe gezegend ben je dan? Het duimen voor beter weer heeft slechts deels geholpen maar die wind maakte een hoop goed denk ik. Eerlijk gezegd ben ik meer dan content dat je een B&B hebt, anders had ik me met de voorspelde nachtvorst toch iets wat zorgen gemaakt dat je vastgevroren aan je tent ergens lag te verkleumen hopend op beter weer. En ik had het dan niet kunnen laten om je te gaan redden wat ongetwijfeld niet ten goede was gekomen van jouw ontspanning. De voorstelling van jouw blik in combi met de mondkaploze man die zijn mening niet onder banken en stoelen steekt maakte dat ik hardop moest lachen. Dus ook dat is gelukt voor vandaag. Lachen 😝. En tja... tuinbonen ipv doperwten..... laten we het erop houden dat ze beide groen zijn.

Anna 2021-03-18 17:31:57

Jaaaa een pindaaatje. Net wat ik nodig had in deze saaaie tijden.

Ankie 2021-03-18 18:07:46

Blij dat de zegen van onze achtertuin ook door jou wordt herkend. En ja, in deze hoek van het land zijn de uitspraken soms wat direct. Denk maar zo blaffende honden bijten niet. Veel plezier, heerlijk fietsen zo.

Gerrit 2021-03-18 19:55:43

Veel plezier!

Win 2021-03-18 20:08:41

Hahahaa ‘het hellep toch niet’. Ik hoor het hem zeggen. Fijn verslagje weer! Wij maken niets mee, tenminste nog iemand met wie we ‘op reis’ kunnen gaan. Leuk! Veel warmere kilometers gewenst. X