Dieren dag

België, Nadrin

Sjees wat een onweer vannacht! Om half twee begon het, om half 7 hoorde ik de laatste donderslag. Er zat wel wat ruimte tussen de donderklappen maar als het circus elk half uur opnieuw begint is slapen er echt niet meer bij. Ik lag soms te schudden in m’n tentje. Gelukkig is de boel wel droog gebleven, op m’n tent na uiteraard 🤣🤣🤣. Buienradar vertelde mij dat het tegen 09:00 droog werd. Dat was later dan ik had willen vertrekken maar ja. Om 09:15 fietste ik inderdaad weg van de camping zonder regen. Direct even langs de bakker in het dorp. Op het bord van de bakker stond letterlijk: op zondag vers brood…. Eh oké dus de rest van de week vreet je maar wat er op zondag is gebakken 😖. Ik kocht drie broodjes waar ik mij enorm op verheugde. Had al twee dagen geen bakker gezien en de bananen, mueslikoek en noten kwamen mijn strot uit. Het bordje klopte gelukkig niet! Heerlijke verse broodjes, beste van de vakantie! Zelfs onder de omstandigheden waaronder ze verorberd werden. Ja het was vandaag wel bikkelen. Gewoon echt koud en tot een uur of 15:00 een afwisseling van regen, miezer en soms droog. Bij 14 graden is dat echt ff schakelen. Ik was vergeten hoe kut het voelt om vreselijk koude spieren te krijgen tijdens een afdaling die daarna gewoon weer bij 12% omhoog moeten presteren 😖. Te warm is ook niet fijn maar de spieren doen het beduidend beter! Vlak na vertrek fietste ik door een oude spoortunnel, mooi, fris en vooral fijn! Dan hoef je dus eens niet over de berg! De pauzes vandaag waren in bushokjes, lekker droog en beschut. Eigenlijk voelde dat best vertrouwd. Das niet de eerste koude natte dag sinds ik fiets zeg maar. Wel een leuk gevolg van het weer de afgelopen 12 uur: eindelijk gevulde riviertjes met bijbehorend geluid, I love it! Bij Burg-Reuland nog een ruïne bovenop een berg bezocht, mooi en rustig en gratis = uniek. De enige twee anderen waren een stel op de fiets uit Den Haag. Even leuk gekletst terwijl wij overdekt wachtte tot de regenbui over was👍. Vandaag was het ook echt dieren dag! 4 soorten gezien die ik deze vakantie nog niet had gespot, een vos (heel leuk), een reetje (zat zo schattig in het gras verstopt, wie ziet m?) en een eekhoorn (altijd leuk). De route vandaag was op zich minder zwaar dan verwacht maar een rekenfoutje van 12 km en de kou maakten dat ik nu toch best verrot ben. Ben zelfs nog een uurtje door Luxemburg gefietst. Tegen 15:00 fietste ik Achouffe in. De brouwerij van La Chouffe was snel gevonden, het is echt een heel klein dorp🤣. Beetje de toerist uitgehangen daarzo. In de La Chouffe-shop wat rondgeneusd maar de bijbehorende taverne was dicht. Gelukkig was er wel een kroegje open om een pintje te pakken. Ik ging voor de jubileumeditie, een Chouffe speciaal gebrouwen vanwege het 40 jarig jubileum dit jaar. Lekker en gelukkig licht, met maar 5,7% alcohol zo liet ik mij wijsmaken. Nou zo voelde hij niet. Maar dat kan ook door de kou komen natuurlijk. Ik moest nog 6 km door naar de B&B. Ja inderdaad een echt bed vanavond! Dat leek mij wel leuk voor de variatie. Die laatste kilometers waren nog best een hachelijk avontuur met stukken onverhard die zelfs lopend amper te doen waren, mooi dat dan weer wel!
Bij de B&B werd ik fijn ontvangen. Ik vroeg meteen waar ik mijn natte tent en zeil mocht uithangen (lekkere binnenkomer) maar er werd wel een oplossing geregeld. De B&B zit in een oude boerderij en barst van de authentieke details. Ook qua inrichting zeg maar! Zelf koken zit er niet in dus weer uit eten. En hoe! Zie foto. Het restaurant lag aan een meertje met enorme karpers die mij vanaf m’n tafeltje op de veranda gezelschap hielden, nog een dier dat ik nog niet had gezien ( nummer 4 🤪)

Dagafstand: 81 km
Totale afstand: 624 km
Warme prak: een enorme steak met soort van knoflook peterselie ui olijfolie salsa en pommes en salat . De steak was magnefique

Leuk om je avonturen weer te lezen ! Veel plezier !

Raymond 2022-06-20 21:32:41

Heerlijk, ik geniet op afstand mee!

Door 2022-06-20 23:41:14

Leuk verhaal meid. Wil je nooit meer een "oude" spoorwegtunnel inrijden. Is levensgevaarlijk..........of hij stort in of je komt en trein tegen. Veel genieten hoor! Nog maar een paar daagjes

Jan S te O 2022-06-21 08:02:03

Ben weer volop aan het genieten van je reis. Moet soms echt heel hard lachen, je schrijft zo leuk!