Buurman en Buurman en de Zuurpruim

Nederland, Zuidsingel

Ik had gehoopt dat ik jullie hilarische en afschuwelijke verhalen kon vertellen over de bus reis, maar nee! De reis was prima en ik heb best goed geslapen. Ik had dan ook een tweezitje voor mij alleen, de bus was immers niet vol! Arles was de eerste opstapplaats. En Avignon de tweede, daar stapte dus een stel in die (op dat moment nog) als enige met z’n tweeën een tweezits moesten delen... nou maar daar was mevrouw het niet mee eens. Ik heb zelden iemand zich zo druk zien maken over zo iets. Je hebt betaald voor 2 stoelen je krijgt 2 stoelen. Jaa maar zij hebben er twee.... mijn hemel serieus wat een zuurpruim zeg, die heeft haar hele leven denk al achteraan gestaan. Of een heel vervelende man, daar moest ze nu dus naast zitten.... pffff zou als ik haar was nooit gaan vliegen, zit je vaak zelfs naast vreemden 😱. Maar goed ze kon natuurlijk ook gewoon haar dag niet hebben 😜. Bij de derde en laatste opstapplaats kwamen er nog meer mensen bij die moesten ook naast elkaar maar dat hielp weinig de volgende ochtend keek ze nog steeds zuur. Dit soort mensen heb ik ook echt niet gemist de afgelopen weken. Wat ik wel gemist heb? Len en Puck natuurlijk, maar even puur praktisch: naar de plee zonder geluiden van een ander, de koelkast en de bank!
De twee chauffeurs waren een soort Brabantse chauffeur-versie van Buurman en Buurman en hebben mij tijdens de reis met hun onderlinge grappen en gekeuvel prima vermaakt! Omdat we dus geen aanhanger aan de bus hadden konden we ook veel vlotter doorrijden. We waren om 11:30 al in Utrecht i.p.v 14:00 👍 top! Laatste stukje met de trein en dan echt het allerallerallerlaatste stukje naar huis fietsen (nog geen 2km). En dan opeens zit je op het balkon je laatste Pindatje in te kloppen.....
Het was een geweldige trip! Geweldig weinig dieptepunten, wat wel sappigere verhalen had gegeven maar ik heb ze toch liever niet 😊. Alle pijntjes en ongemakken kwamen en gingen en wederom geen seconde in de steek gelaten door m’n betrouwbare fiets!

Hoogtepunt: absoluut de Colle dell Agnello, letterlijk en figuurlijk
Dieptepunt: plastic platen en wild zwijn

Totale afstand: 2127 km
Totale stijging: 19628 m
Totale pauzetijd: 47 uur en 21 min 🤪

Je mag met recht heel trots zijn op deze reis. Veel gezien en meegemaakt maar bovenal genoten, ik iig van je leuk geschreven verhalen.

Raymond 2019-06-23 16:06:52

Ik heb weer genoten van je avonturen , en je geweldige manier om ze te verwoorden. Heerlijk gelachen erom en wat heb ik een bewondering voor je dat je deze zware trip volbracht heb. Super😘

Bettina 2019-06-23 16:28:16

Kak nu is het echt voorbij. WELKOM THUIS! Sappiger dan wat je nu hebt meegemaakt hoeft ook niet, het was sappig genoeg en je hebt me genoeg kookinspiratie gegeven voor de aankomende weken, daarna zal je helaas weer op de fiets moeten stappen (grapje). Fijn dat een goede busreis achter de rug hebt met nog entertainment van hoe willen we niet worden en ook nog een goede buurman en buurman act, AJETO, wat een geluk. Wij vinden het jammer dat je avonturen om zijn, maar ik kijk er wel heel erg naar uit om snel weer een keer onderdeel te mogen zijn van je fietstocht in plaats van lezer over je fietsavontuur. Geniet van je bedje, koelkast, eigen plee en het niet nodig hebben van douchemuntjes na een dag regen en wind tegen 😘 tot snel

Anna 2019-06-23 17:49:32

Ah is het alweer voorbij... Ik vind dat je ook best elke dag na het werk een pindatje kan typen.

Ankie 2019-06-23 18:27:17

Welkom thuis! Op naar het volgende avontuur!!!

Heidi 2019-06-23 20:30:44

Gelukkige mensen die zich over zo'n banaliteit druk maken denk ik dan.. Als ze ook maar al iets érgs meegemaakt zou hebben zou ze zich om naast haar eigen man zitten toch niet druk maken of ben ik mis? "Voor zo'n mensen hebben ze suikertampons uitgevonden" zeggen we hier haha Maar verder prima trip las ik wel! SUPER toch. Wij hebben wederom mee genoten én jou kunnen ze deze ook al niet mere afpakken! Geniet van het "thuis" zijn en veel suc6 met de volgende plannen... net zo leuk als t reizen zelf toch? enne.... niet vergeten "Japanners komen nooit te laat" is lezen hoor!!

Chr= & Greg 2019-06-23 20:54:49

Ha deze bonus pindat niet meer verwacht. Dat is nog ff fijn. Ook hier weer smakelijk om gelachen. Benieuwd wat aankomend jaar op de planning staat.

Jelle 2019-06-23 21:18:19

Welkom thuis!

Win 2019-06-23 22:56:46

Welkom thuis! Heb je gemist!