Vroege Vogels

Nederland, Leerdam

Gister met de gastvrouw een tijdstip voor het ontbijt afgesproken, het maakte mij voor vandaag niet zoveel uit maar morgen wel omdat die rit 30 km langer is. Ik vroeg of 7:30 een probleem was. Je zag d’r schrikken, nee duidelijk geen vroege vogel 🤣. Voor vandaag om 08:30 afgesproken ter compensatie 😇. Tsja wat doe je dan als je om 06:03 wakker wordt en je ontbijt nog lang niet komt? Jaaaa lekker Nintendo-en 😃👍. Ik mag van mijzelf als ik ga fietsen en kamperen nooit dat soort ballast mee, maar had nu nog een prachtig plekje over in de tas. Even lekker relaxen tot het voedertijd is. Wel echt fijn zo’n uitgebreid ontbijtje hoor! En de eerste 60 km’s kunnen dan ook gewoon zonder eten worden weggetrapt. Volgens goed gebruik fietste ik ook nu weg in de motregen die gelukkig snel weer ophield. Helaas geen zon, heerlijk weinig wind! Maar toch wel weer heel koud! Een klein beetje zon zou echt helpen 🤞.
De West-Betuwe is super mooi en wat een rust! Ik ben hier dan ook een maandje te vroeg..... als straks al die fruitbomen in bloei staan is er denk ik geen doorkomen aan! Heerlijk, ben dol op te vroeg! 🤣 die dappere uitlopende takjes en hard werkende fruitboeren zijn ook mooi om te zien. Elk jaargetijde z’n charme (probeer ik mij zelf wijs te maken terwijl ik vloekend en tierend een slok water van 4 graden neem en een hap brood met dezelfde temperatuur).
Maar oprecht echt genoten van de rust, dit is opladen ondanks de ontberingen.
Ook nog even een stukje Brabant aangedaan. Zaltbommel kende ik alleen van de radio “over de brug bij Zaltbommel “ maar jeetje ook dat is weer een pareltje. De beroemde Brabantse gezelligheid is inmiddels ook overgeslagen op de ooievaars. Nooit geweten dat het een ziekte was 🤣 eindelijk een leuke ziekte ontdekt! Zo met 9 (en ja, allemaal bezet!) nesten in een hoogspanningsmast zag het er supergezellig uit!
Het laatste half uur van de rit had ik regen, lekker belangrijk ben er bijna! Droog huisje, warme douche, geen supermarkt bezoek, geen nat grasveld, Hmmm zal ik m’n tentje maar op marktplaats zetten 🙄?

Dagafstand: 110 km
Daghap: pasta met paprika tomaat tomatensaus, rode ui, gele ui, gehakt en parmezaan.
Gefietste Gemeenten: 743 van de 1021

Dat is genieten Vanis en leuk dat je wat schrijft en mooie foto’s. Veel plezier nog en een dikke knuffel van ons 😘😘

Cobie 2021-03-18 17:54:00

Zeg maar nee dan krijg je er twee! Dat is een prettige verwelkoming op de donderdag. Zo tijdens het koken 2 avonturen lezen en beantwoorden zonder je eten aan te laten branden is een uitdaging maar wel de leukste van deze week. Vanmorgen speciaal voor een col aangetrokken en heerlijk ontbeten met warme pap alles om jou een warme en droge dag te bezorgen. Maar helaas 4 graden is eigenlijk echt te koud en een half uur regen een half uur teveel. Morgen trek ik mijn geitenwollen ondergoed aan, skikleding en draag ik een muts in de hoop op warmer en droger weer. En op een droog verhaaltje van jou uiteraard. Want om 3 verhaaltjes op 1 dag vragen gaat denk ik echt te ver. Veel plezier morgen op je fiets en het vloeken en tieren houd je ook warm dus stop daar niet mee, vloek je hoofd leeg, tier je lijf warm en verwarm ons met je mooie avonturen (hoeven wij in elk geval niet met 4 graden en regen Brabantse ooievaars te spotten).

Anna 2021-03-18 18:02:33

Prachtige foto’s Vanes!

Win 2021-03-18 20:11:09

Leuk Vanes weer on route. Wij waren verleden jaar ook verrast hoe mooi West Betuwe is. Dus in de zomer nog maar eens terug gaan want dat is ook prachtig. Mooie route en foto’s. Veel plezier weer 🙋‍♀️

Anita 2021-03-18 22:08:47

Wat leuk dat je weer op pad bent en dat er meegelezen wordt. Ik zal duimen op iets hogere temperatuur morgen. Groetjes

Charissa 2021-03-18 22:20:27

Super weer zeg, zo fijn telkens virtueel mee te mogen. Genieten daar, dan genieten wij mee! Trap ze!