De groeten uit Muggenbeet

Nederland, Ter Horst

Het werd wel weer eens tijd voor een stukje fietsen! En aangezien het weer sinds gister is omgeslagen passen de omstandigheden prima bij wat ik gewend ben dus hop die fiets op!
Deze keer voor een rondje door de noordelijke provincies inclusief wat rare plaatsnamen.
Het eerste stuk heb ik gesmokkeld, vanmorgen vroeg een trein gepakt en in Zwolle uitgestapt. Mooi nieuw station dat Zwolle, beetje jammer dat de lift stuk was, toch altijd n gedoe die trappen met fiets en tassen. Eenmaal opweg was ik weer snel gewend aan het fietsen met baggage en het ging lekker. Windje mee is ook gewoon lekker het platteland over. Veel akkers zijn al leeg en de laatste maisvelden werden gerooid onder de dreigende luchten. Na een km of 43 fietste ik door Muggenbeet, inderdaad de eerste rare naam! Twee keer knipperen en ik was er ook al weer uit! Geen mug gezien trouwens. Een stuk verderop wel belachelijk veel ganzen😁.
Ik fietste verder langs allerlei natuurgebieden Drenthe in. Het moet wel Drenthe zijn geweest want daar hebben ze hunebedden! Mooie stapels stenen hoor maar toch geen fotomomentje, de hunebedden waren nogal rijkelijk belegd met uitgelaten kinders. In de bossen veel mooie, verschillende en vooral grote paddestoelen gezien, hallo herfst!
In het pittoreske Dwingeloo een boodschap gedaan. Niet lang nagedacht, vanavond eet ik mijn standaard campingprak! Idd pasta met tomaat, ui, knoflook, bifi en doperwtjes 😀.
Tijdens t laatste halfuurtje fietsen nog een plensbui, maar genoeg bomen om onder te schuilen, dus dag 1 is voorbij zonder regenpak Yeehaaaa!
Van camping Terhorst in Beilen word ik blij! In de schuur fijne eettafels met stoelen en een waterkokert! Ha heb ik morgenochtend ook nog een kopje thee bij m’n ontbijt🤩.
De campingeigenaresse heeft het prima voor elkaar, en alle touwtjes strak in handen. Zo strak dat ik geeneens zelf mocht kiezen waar ik ging staan. Ze wees mij vrij resoluut een stukkie gras toe. Eigenlijk maar goed ook, ik vind het altijd heel moeilijk kiezen waar ik ga staan op een praktisch lege camping! 🤣

Dag afstand: 107 km
Totale afstand: 107 km
Camping & plaats: zie tekst
Warme prak: zie tekst

Hoi. Weer een mooi verhaal. Muggenbeet kennen wij heel goed. Prachtig plekje zowel in de zomer als in de winter. Alvast suc6 voor morgen. Het lijkt een natte dag te worden.

Martin 2018-09-22 19:59:09

hoi hoi wat fijn weer te mogen volgen.. we zijn sinds eergisteren terug van de KUmano Kodo in Japan, inclusief typhoon en landslides.. moest je interesse hebben... www.facebook.com/chrisengreg. Blij weer een stukje mee te mogen fietsen (vanuit de luie zetel haha) doe het goed, ga lekker en tot lees.. we volgen weer met veel plezier!

chris & Greg 2018-09-22 20:15:25

Weer een verslag, wat leuk! Zo zie ik je weer elke dag, fijn 😊

Ankie 2018-09-22 21:26:02

De herfst is begonnen, inclusief het lekkere weer en Vanessa zit weer op de fiets. Leuk om je verhalen deze week te lezen. Veel fietsplezier.

Femke 2018-09-22 22:00:33

En ik dacht nog: Cos zal ook niet gegaan zijn met de weersverwachting van morgen, maar toch... bikkel.

Linda 2018-09-22 22:50:22

Hey wat een verrassing! Leuk weer een verslagje in mijn mail:-) Minder leuk alleen het weer morgen, maar wie weet heb je MARCEL;-)

Luc 2018-09-23 00:02:16

Ah ik dacht al waar komt die regen plots vandaan 😃 verklaard. Vanuit ons droge opgeknapte onderkomen ga ik weer optimaal genieten van je avonturen. Je zou het Vanessa en Nemo en de wonderbaarlijke plaatsnamen. 😉 succes in ieder geval vandaag op de fiets, denk niet dat je deze zonder regenpak doorkomt 😘

Anna 2018-09-23 09:36:24

Jij bent niet goed😜 Maar wel super leuk om die verhalen weer te lezen van je!!! Suc6😘😘