Vlooiencircus

Frankrijk, Heiligenstein

Vanochtend werd ik wakker met overal jeuk. Ik inspecteer mijn lijf en ontdek tientallen rode bultjes. Als dat geen vlooienbeten zijn!! Ik wist het ook altijd als de kat vlooien had, ze bijten mij namelijk ook! Neeeeee😱! Vlooien in mijn lakenzak!! Gvd zeker onvoldoende viervoeters in de buurt. Lekker dan, nu ben ik de gebeten hond!! Ik mijn tent uit met slaapzak en lakenzak, eerst de boel maar uitkloppen en grondig inspecteren. En ja hoor daar op mijn lakenzak zat de vlo versie van vlugge Japie. Ik probeer hem te pakken, mis. Gelukkig slaagde de tweede poging wel en heb de motherfucker doodgedrukt. Ik kon niet meer vlooien vinden, en hoop nu heel hard dat dit de enige was. Anders kan ik morgen wel op de kermis gaan staan met m’n vlooiencircus! Affin, ce la vie! Om half 10 zou er een bakker komen op de camping. Omdat ik bang was voor een herhaling van gister heb ik op de bakker gewacht. De rest van de dag oprecht spijt gehad van die beslissing, maar ja als je alles van te voren weet. Het was een heel hete dag, al snel liep het kwik op tot 33 graden en trok de wind ook flink aan (tegen uiteraard). Twee uur eerder vertrekken had zo veel fijner geweest. Ja vandaag zat ik er echt even doorheen. Te veel klimmen met wind tegen, te heet. Wat mij er doorheen sleepte was de omgeving die met de km mooier werd! Ik fietste langs een kanaaltje uit vervlogen tijden. Er stond inmiddels geen water meer in maar er groeide gras op wat eens de bodem van het kanaal was. Het kanaal had veel sluisjes met sluishuizen. De doorkijkjes naar het volgende huis en open sluisje deed sprookjesachtig en surrealistisch aan. Echt een andere wereld! De tweede topper van vandaag was het stadje Saverne in de Elzas. Gewoon supermooi. Ik heb vandaag menigmaal terug gedacht aan die fietsers van gister, dat gaf mij ook energie om toch door te trappen, zij zouden op dit stuk nog veel harder lijden. Eindelijk kwam om 17:15 de camping inzicht. Ik hoopte dat het lukte om hier te staan, een Elzasser wijnboer die een paar plekkies gras verhuurd aan kampeerders. Mischien kon ik zelfs wel wijproeven. Bij de deur hing een briefje met een telefoonnummer, ze waren aan het werk in de wijngaard. Ik bellen en na 5 minuten komt er een dame op een tractor aangereden. Ja hoor ik kon hier pitten! En wijn proeven? Nou ze was niet open maar wees naar een schuurtje, daar staat de wijn en glazen, je mag straks gewoon proeven! 😍 smelt!!! Zo gastvrij! En dat voor een hysterisch laag bedrag van 5 euro incluis overnachting en warme douche! Ik grapte dat ze niet zo gastvrij moesten zijn want dan ga ik nooit meer weg hier🤣. Ze lachte mee en zei dat ze toch geld verdiende zo! Ja nou inderdaad, 5 euro! Ik kon haar oprecht wel zoenen. Niet gedaan uiteraard. Ik heb mijn tassen op de grasmat gegooid en ben toen eerst de afdaling naar de supermarkt begonnen. Hahaha geweldig straks zonder alle ballast omhoog. De camping is zo waanzinnig tof, ik had hier graag 2 uur eerder geweest i.p.v die tijd te verspillen wachtend op een bakker 😡. Ook de hond hier is een schatje, hoop dat hij m’n vlooien over neemt, anders morgen toch maar een vlooienband pour moi kopen. Van mijn lieve Nederlandse campingburen heb ik een echte stoel met rugleuning te leen 😍. Ik ga nu genieten van de komende uurtjes, mijn tent staat 2 meter van de wijnranken opgezet en ik waan mij absoluut God in Frankrijk!!

Leuk: De smiley op de roze hooibaal
Niet leuk: wind en warm
Camping: Wijnboer camping in Barr
Warme prak: is koud vandaag! Tomaat, paprika en komkommer salade met twee pasteitjes van de traiteur. Het is buiten al warm genoeg!

Totale afstand: 776 km

Weg met vlooien, weg met vlooien! Met die vieze vuile beesten, want die vinden wij niet fijn! WEG MET VLOOIEN, WEG MET VLOOIEN! Hoop inderdaad dat het lieve hondje je ongewenste bezoekers meeneemt en anders dat ze niet van wijn houden en na een hapje Vanes te dronken zijn om verder te happen. 😘

Anna 2019-06-04 20:24:53

Ziet er weer prachtig uit.....

Francis 2019-06-04 20:27:30

Woeha wat een verhaal weer😂 maar wat een prachtige omgeving zeg🙂

Corrie 2019-06-04 20:54:13

Vind je het gek dat je zo slank blijft. Ik heb je calorieverbruik gezien....