Van Vorden naar Groesbeek

Nederland, Groesbeek

Oops wat te snel. Het verslag komt iets later.

Ondanks de regenbuien en wat wateroverlast in het tentje toch goed geslapen. Gisterenavond appte Atie nog van de Fietsmaten dat zij op weg terug is van haar lange tocht en dat morgen haar laatste etappe is. Wellicht is het een idee als het lukt met de routes om ergens gezellig een lunchplekje te zoeken. Na wat heen en weer appen lukt het. Ik pas mijn route aan, anders haal ik het niet het aantal kilometers /tijd is dan teveel. Ik heb een alternatief traject gekozen via knooppunten richting het pontje bij Doornenburg. Mijn originele route zou Brummen, Dieren, Velp naar Arnhem en dan via Huissen naar Pannerden gaan. In plaats daarvan snijdt ik de bocht naar Arnhem af en ga Steenderen, Zevenaar naar Pannerden en kies daar voor het pontje naar Doornenburg. Achteraf is er enige verwarring er gaan immers meer pontjes naar Doornenburg ook uit de Millingerwaard. Ik sta op tijd op en probeer het spul wat droog te krijgen voor ik alles inpak. Na ontbijt start ik om 8:45 met mijn tocht. Het begint wat bewolkt en fiets door een mooi knotwilgenlaantje. Bij Steenderen ruik ineens een frites lucht, dat blijkt even later niet vreemd er is daar een erg grote Aviko fabriek vandaar. Ik fiets door en bij de uitspanning Zwarte Schaar ga ik de dijk op en dat is wel mooi en bijzonder. Niet bijzonder maar vaak wel als ik op een dijk fiets. Behoorlijke tegenwind. Op een gegeven moment gaat de route van de dijk af en door op een redelijke rechte weg met je raadt het al ook tegenwind zo’n zeven km naar Zevenaar. Vanuit Zevenaar is het gelukkig geen rechte weg meer maar kronkelt hij wat meer richting Pannerden. Vandaar neem ik het pontje naar Doornenburg en app Atie dat ik er ben. Niet snel daarna appt Atie dat ze de Duitse grens bij Millingen aan de Rijn is gepasseerd. Niet lang appt Atie dat ze is overgestoken maar wel met het voetveer Millingerwaard Doornenburg. Dat ligt echter iets verder bij de Rijn. Ik fiets die kant op en Atie zoekt een bankje op de Dijk. Na wat heen en weer geapp vinden we elkaar. Gezellig kletsen we bij. Atie is zowel de eerste als de laatste dag van haar vakantie met een van de Fietsmaten geweest. Na de lunch gaan we weer op pad ik neem nu de voetveer naar de Millingerwaard. Atie vervolgt haar reis richting Elst en vandaar naar huis. Ik ga door de Ooipolder en besluit een camping te zoeken. Het wordt weer een boeren camping en wel de Klos. Ik fiets op dat moment nog langs de rivier en zie ook de wilde paarden beneden staan. Via Berg en Dal ga ik richting de camping. Ik snap nu beter waarom het daar Berg en Dal heet. Een steil klimmetje vanuit het plaatsje naar de hoger gelegen Zevenheuvelenweg. Met een klim met een percentage van 10%. En ook de Zevenheuvelenweg is niet vlak. Uiteindelijk mag ik weer afslaan en gaat het een stukje naar beneden naar Camping de Klos.

Km 69,3 camping € 15

Erg leuk dat je in het hele land fietsvrienden hebt en ze ook daadwerkelijk ontmoet en mee gaat lunchen of iets drinken. Daar is wel het nodige appverkeer voor nodig. Heel leuk.

Carin en Thieu 2022-07-01 20:37:25

Weer een mooie fietsdag met een gezellige lunch😉. Alles weer droog?

Atie 2022-07-01 22:26:54

Kalo Mina Maurice: Goede nieuwe maand. En volg de 'Tour de France'. X

Esther 2022-07-01 22:36:28

Die regenbui van gisteravond was verkoelend maar jammer dat de regen jouw slaapzak te pakken kreeg 🥴.... maar gelukkig goed geslapen. Met de wind van verschillende kanten blijf je stug doorfietsen..... respect! Leuk om Atie onderweg te ontmoeten en ff samen wat fietservaringen uit te wisselen. Nog een paar dagen liefje 🚲🚲🚲🚲🚲🚲

Jacqueline 2022-07-01 23:17:27

Ja Maurice, Millingen, de ooipolder en Groesbeek, daar hebben we ook regelmatig gefietst . Voor ons een mooie omgeving, maar zeker heuvelachtig heb je de heilige land stichting ook nog aan gedaan? Die is ook zeker de moeite waard! Hopelijk zijn de weergoden je goed gezind op de laatste routes! Geniet er van!

Riny 2022-07-02 10:01:45

Wat een afwisseling in je Route en in je prachtige foto's, blijf vooral genieten ook al zijn er wat beklimmingen aan de top geeft dit voldoening.