De tweede dag van Lille (in België) naar Grimbergen

België, Lille

Vandaag na een nachtje slapen de tweede dag. Vanochtend gezamenlijk de boel aan kant, ging snel even meehelpen en des te eerder zijn we weg. Ieder helpt graag even mee met de afbraak van de tenten. Voor de dagelijkse avond afwas is ‘corvee’ afgesproken. Je bent zo een keer in de 6 - 7 dagen aan de beurt. Vanochtend een lunchpakketje gemaakt om mee te nemen onderweg. Erg blij mee.
De hele dag droog en mooi weer. Zowaar in de zon gefietst. Mooie steden bezocht. Lier en Mechelen uiteraard daar stempels gehaald. Geluncht onder de kerk in Mechelen. Na Mechelen op weg naar Grimbergen. Ineens blijkt een brugdeel verdwenen, gelukkig is er een gratis pontje voor in de plaats gekomen. Op de foto van het pontje staat Ellert. Ook Ellert (uit Friesland) heeft een blog te vinden op: https://www.pindat.com/reisblog/ellertfietst. De afstand was nog niet groot vandaag (ca. 70 km) en het ging dus perfect. Nog steeds vlak dus de ondersteuning niet nodig. Ben blij met m’n fietsje. Voor de eerste keer mijn wasje gedaan en opgehangen. Ik voel dat mijn gezicht een beetje gloeit, waarschijnlijk wel een beetje verbrand, morgen maar zonnecrème gebruiken. Nu aan een heerlijk wijntje gezellig onderuit en wat relaxen.

Wat een zelfdiscipline om de trapondersteuning niet te gebruiken.😓 Fijn om te lezen dat de reis voorspoedig gaat. We hopen dat dat de komende dagen zo verder gaat. Groetjes Carin en Thieu

Thieu en Carin 2019-05-11 17:58:01

Klinkt weer goed lieffie! Je geniet en daar gaat het om! ❤

Jacqueline 2019-05-11 18:09:28

De kop is eraf en goed te lezen dat je het fijn hebt. Een wijntje? Geen Grimbergen biertje?

Karin 2019-05-11 18:16:25

Dapper om het electrisch geweld nog niet te gebruiken. De komende dagen wordt het in Frankrijk beter dus jullie gaan de goede kant op. Leuk met de foto's erbij. Voorzichtig met de Grim.😋😉👍

Jeroen Hensen 2019-05-11 18:17:39

Klinkt goed Maurice! Om jaloers op te worden, zo relaxt bezig kunnen zijn.

Ando Simonse 2019-05-11 19:18:03

Klinkt allemaal positief Maurice!! Geniet er van 😘

Marcella 2019-05-11 19:56:44

Grappig dat tentenkamp met ieder zijn eigen fiets gestald voor de deur! Toch anders dan met de voorwielen "langs" elkaar 😉😉

Hein 2019-05-11 19:57:36

Dat wijntje smaakt vast en zeker dubbel lekker na zo'n fijne tocht. Bon Camino 😊