Een rustdag genieten van het Franse leven

Frankrijk, La Châtre

Heerlijk lui vqndaag. Was zoals gebruikelijk vroeg wakker alleen nu kon ik nog even blijven liggen. Daarna eerst alles in de was gedaan ze hebben hier op de camping een wasmachine en een droger. Voor 5 euro is hele spul weer schoon en droog. Daarna rustig ontbeten en rond 10 uur naar het stadje gegaan. Dacht een kortere route gevonden te hebben was weliswaar in afstand iets korter maar wat lastiger om te fietsen. Het had meer weg van een zware mountainbike trail. Wel in het stadje aangekomen. Mooi klein plaatsje met veel oude historie en oude panden. De schrijfster George Sand (1804-1876) heeft hier in de buurt (kasteeltje in Nohant) gewoond. Kennelijk is zij nogal een bijzondere dame geweest. George Sand is wel aparte naam voor een vrouwelijke schijfster maar het was dan ook een synoniem. Ze schijnt nogal wat mannen versleten te hebben als ik de verhalen over haar lees. Bovendien ging ze vaak gekleed in een kostuum en rookte sigaren. Er is veel naar haar vernoemd en in het museumpje wordt uitvoerig aandacht aan haar besteed. Ben even gaan kijken. Verder lekker rondgewandeld en wat foto's gemaakt. En uiteraard gaan lunchen met een lekker glas wijn, hoef niet te fietsen dus dat kan dan wel. 's Middags nog wat boodschappen gedaan bij de super U. Kan ik vanavond mijn potje koken. Wordt brood met ei ham en kaas, tomaatje erbij en yogurtje na. Morgen gaat de tocht weer verder, waarschijnlijk naar la Souterraine, anders dan de naam doet vermoeden ligt dit niet beneden maar moet je eerst een 1,5 klim van 7% overwinnen. Vandaag is het hier prima weer geweest. Rond de 27 graden, maar nu, later in de middag wordt het wat bewolkter. Morgen ochtend is weer regen voorspeld, maar ja dat ben ik de ochtenden inmiddels wel gewend.

Wat leg je dagelijks flink wat kilometers af, helaas wel veel regen lees ik. Hopelijk vanaf nu een lekker 🌝 op je pad. Geniet lekker verder van je reis

Marina 2021-07-02 17:39:54

Wat geniet ik van je verhalen. Ook je foto’s zijn heel bijzonder. Het lijken soms wel posters !!!

Claire 2021-07-02 17:57:11

Iedere dag kijk ik uit naar je mooie verslagen, ben ik verslaafd?

Hans. 2021-07-02 18:12:29

ter aanvulling: George Sand had ook iet met Chopin. Mooie foto's. Zo frans allemaal. Je gaat al aardig westwaarts waar pak je de "bekende" route op of ga je over de Col du Somport i.p.v. de Ibañeta ?

Hanny 2021-07-02 18:21:00

Terwijl jij rustte, zagen we hier de tour langs komen. Gezellig op de helling gezeten. We zagen ze van ver door de beklimming. Paar leuke plaatjes geschoten. Succes met de heropstap dag en geniet even van niets hoeven doen

Jeroen H. 2021-07-02 18:22:46

Nou Maurice, wat geniet ik van t lezen van jouw verhalen. En nu een rustdagje, ook fijn voor je. Je gaat hopelijk nu wel t mooiere weer tegemoet, dan kun je al die regen achter je laten. Succes ermee. 😘

Violaine 2021-07-02 20:11:38

Weer een leuk verslag met mooie foto’s. Ik kan daar nog wel wat van leren 😉. Heerlijk zo’n rustdag, maar meestal ben je toch ook weer blij om op de fiets te stappen om je tocht voort te zetten.

Atie 2021-07-02 20:52:10

Wederom mooie foto's. Morgen met frisse moed er weer tegenaan na de rustdag van vandaag. Rusten is fijn, maar Santiago halen is het doel. Goede reis verder.