Vaart die wel of niet. ... niet dus.

Nederland, ‘S Gravensande

Lekker uitgerust de dag begonnen. Het had wel wat geregend s nachts maar toen ik wakker werd was het droog. Gauw gedoucht en spullen aan kant dan kom de boel nog redelijk droog weer mee. Toen net de laatste spullen op de fiets zaten begon het te regenen eerst zacht maar al gauw kwam Het in pijpenstelen naar beneden. Gauw gevlucht naar lekker verwarmde douche annex toilet. En voor de zekerheid de regen spullen maar aan. Het bleek achteraf niet nodig het bleef gelukkig droog en steeds vaker lier het zonnetje zich even zien. Van Rockanje gaat de route door het duingebied van Voorne Putten om uiteindelijk bij de Maasvlakte uit te komen. Indrukwekkend maar niet echt mooi om te fietsen. Behoorlijk winderig ook. Toen ik bijna bij de snelferry van de Maasvlakte naar Hoekvan Holland was kwamen twee bepakte vakantiefietsers me tegemoet. Ze maakte het gebaar van even stoppen. Ik remde af en ze zeiden: Het pontje vaart niet. Dat was jammer niet alleen kon ik het hele stuk weer terugfietsen naar het punt waar ik op de Maasvlakte kwam.
Om toch in hoek van Holland te geraken moest ik een fors sntnuk om. Noordwijk mijn doel vandaag vond ik een brug te ver. Ik besloot die camping te vragen om het een dag te verplaatsen en dat kon. Vandaag zou ik wel wat in de buurt van hoek van Holland zoeken. Kortom een omweg langs het Brielse meer om uiteindelijk via Rozenburg het pondje naar Maassluis te nemen. Uiteindelijk was ik om een uur of twee in de buurt van hoek van Holland. En besloot daar een camping te zoeken. En dat werd uiteindelijk camping Jagtveld in s’Gravenzande. Na een uurtje stond de tent stond en was de boel ingeruimd. Reden om te kijken of ik ergens nieuw gas kon krijgen dat valt nog niet mee op de eerste pinksterdag. Uiteindelijk bleek de Decathlon in Den Haag open. Weliswaar 15 km verder dan waar ik was. Maar ik heb natuurlijk de tijd aan mezelf. Dus maar op en neer naar Den Haag. Via de kust is het mooi fietsen en je ziet de kerktoren van Terheijden en de ons bekende windmolen van Monster liggen. De Decathlon zit hartje centrum. En het was er behoorlijk druk. Maar ja ik had toch wat gas nodig. En het was lekker weer. Op de terugweg uit Den Haag ben ik neergestreken op het terras van eetcafé zout aan zee. En zit daar nu wachtend op een hamburgertje dit verslagje te typen. En helaas wachtende op het eten begint het weer te regenen. Geen parasols maar gelukkig gaat er een soort overdekt terras open. Anders werd het wel een natte hamburger.

Ai, een tegenvaller. De verslagen zijn weer leuk om te lezen, pa! Succes en veel plezier met de tocht.

Sjoerd 2021-05-23 19:48:28

Nou Maurice, zo maak je je kilometers wel. Naast het weer werkt de overtocht ook niet mee.

Carin en Thieu 2021-05-23 21:33:43

Toch best wat blauw in de lucht gelukkig. Dat ziet er vriendelijker uit. Een mooie voortzetting gewenst

Jeroen H. 2021-05-23 22:11:13

Balen. Geen moment aan gedacht dat de fast ferry op zaterdag en zondag niet vaart. Of dat altijd zo is geweest?

Hanny 2021-05-23 22:31:26

Wel verdiend zo’n lekkere ijsco!

Hein 2021-05-23 22:40:57

Je laat je fietsplezier door niks tegenhouden..... ik was al lang thuis geweest 🤣🤣...... ach en je schakelt snel in tegenvallers. Top lieffie. Hopelijk vandaag niet teveel regen 🤞!

Jacqueline 2021-05-24 09:28:48

Gelukkig wat beter weer na al die ontberingen!

Henk 2021-05-24 09:49:21

Dapper zo’n eenzame fietser trappend tegen de wind in! Hopelijk heb de komende dagen beter weer.

Jan v b 2021-05-24 14:04:47

Het is me wel een overlevingstocht Maurice! Maar het houdt een keer op met regenen! Ik wens je nog veel fietsplezier! Groetjes Maria

Maria Wijnen 2021-05-24 15:49:20

Mooi gasflesje!

Hans 2021-05-24 19:04:04

Balen dat je een stuk moest omfietsen zeker met het huidige weer. Sinds Mei 2020 vaart het veer Hoek van Holland - Maasvlakte een winterdienstregeling en vaart niet in het weekend, zie Nederlandfietsland.