Lichtspektakel in Chartres, en rustdag

Frankrijk, Chartres

Gisterenavond hebben we het lichtspektakel in Chartres bezocht, het was gelukkig weer droog na het waterballet in de late namiddag en vroege avond.

Geen uitgebreid verslag deze keer maar een aantal foto’s wat we gisterenavond bewonderden.

Deel 2 Rustdag, omdat ik op een dag maar een verslag mag plaatsen hierbij een verslagje van onze rustdag met wat foto’s.

Gisterenavond werden we overvallen door een fikse regenbui en wat onweer. Dat resulteerde in een waterballet. Een tent moest worden verplaatst om dat die meer leek op een waterbed. Ook onze eettent werd vanochtend naar een droger oord versjouwd. Na het ontbijt ben ik samen met Anne, Wilma en Jan Pieter naar de Kathedraal en het oude centrum gelopen. Ook verdag is die kerk fantastisch. Binnen kregen we een stempel van een aardige man. Toen hij zag dat we Nederlanders waren begon hij een gesprek over het songfestival dat door de Nederlandse Duncan was gewonnen. Hij was duidelijk fan van dat evenement en zijn voorkeur ging uit naar de winnaar van 2016, hoewel hij niet helemaal zeker was over diens naam. Duidelijk was wel het de vrouw met de baard was geweest. Uiteindelijk kwamen we samen tot de conclusie dat dit dus Conchita Wurst geweest zou moeten zijn. Op zoek naar een fresco kwamen we wel een muurschildering tegen, echter die viel ons wel wat tegen. We hadden gedacht dat dit een echte ‘ oude ‘ fresco zou zijn. Daarom maar gezocht naar een Frans eettentje. Na enig zoeken stonden we voor de deur van een eetgelegenheid en bakker waarbij een Franse oudere dame die net die gelegenheid verliet wist te vertellen dat die erg goed was. Wij naar binnen. Binnen bleek dit restaurantje uitgebaat te worden door enkele Chinezen. Zag er schoon en aangenaam uit, gezien de positieve review van de dame buiten besloten om er te blijven en dat viel niet tegen. Voor de prijzen tussen de 7,50 en 8,90 onze middagmaaltijd bestaande voor de een uit een lekkere salade en de ander een plat du jour van faux filet met lekkere frites hebben we genoten van een heerlijke lunch. Na de lunch zijn we terug naar onze camping gegaan. Wilma, Jan-Pieter en ondergetekende hadden het idee om nog naar het mozaïek museum te gaan. Dat is er voor mij helaas niet meer van gekomen. Ben lekker in mijn tentje in slaap gevallen. Maar ja daar is dan ook de rustdag voor. Morgen weer een stevige rit van zo’n dikke 100 km naar Vêndome. Ik heb tot op heden sinds het vertrek uit Eindhoven/Vessem zo’n 730 km gefietst. Kortom 1/4 deel gehad.

Prachtige foto's lieverd👍❤

Jacqueline 2019-05-20 07:52:43

En wij hebben Glow. :-(

Pieter 2019-05-20 08:16:47

Prachtig, wij hebben het ook een keer meegemaakt, zo'n 25 jaar geleden. Dat was ook mooi maar niet zo spectaculair als deze foto's laten zien.

esther 2019-05-20 08:33:28

Prachtige beelden Maurice.

Karin 2019-05-20 09:17:46

Prachtige foto's Maurice. Van dat spektakel kan Glow Eindhoven nog wat leren. Charters is een mooie stad met een mooie kathedraal en binnenstad. Haal je hart maar op met fotograferen er is genoeg te zien.👀

Carin en Thieu 2019-05-20 12:49:55

Prachtige foto's en hopelijk houd je het nu een beetje droog!

Marian 2019-05-20 16:36:34

Geweldig mooie foto's. Mooiere achtergronden dan bij Glow. De brug met die mooie blauwe ogen, geweldig.

Jan van Bommel 2019-05-20 17:13:02

Mooie fotos Maurice! Glow is er niks bij!!

Maria wijnen 2019-05-20 18:53:56

Erg mooie foto’s Maurice!

Margreth 2019-05-20 19:26:29

Mooi avontuur en prachtige foto's. Bonne route.

Jeroen H. 2019-05-20 23:11:15

Een heel mooi reisverslag, maar bovenal: echt prachtige foto’s. Keep exploring !! Groet, Antoon

Cycle2Explore 2019-05-20 23:51:35

Maurice, ziet er allemaal goed uit. Maar dat jij mooie foto’s kan maken is natuurlijk al bekend. Alweer voorbij Parijs. Ik mis mijn buurman wel hoor. Goede reis verder. Zet hem op!