Vandaag luxe in hotelletje (noodgedwongen)

Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Gisterenavond eerst mijn eigen potje klaargemaakt. Bij de Aldi wat lekkere dingen gekocht. Een salade met avocado en kip, tosti's om in mijn kleine pannetje te bakken. Waren wel wat groot en dus in stukken. En als hoofdgerecht zo'n potje met mie waarbij warm water gaat en na 2 vanillepuddinkjes. Ja en ik vergeet nog het volkoren stokbroodje. Je eet wat af en je verbruikt ook veel energie op.een dag. De camping had vier sterren maar ik vond ze twee sterren waard. De sanitaire ruimten zouden volgens opgave 2x per dag schoongemaakt worden. Ik had de indruk dat dit eerder 2x per week was. Voorzieningen voor fietskampeerders anders dan een groen veldje waren er niet. Dat is op sommige echte 2 sterren campings beter geregeld voor de helft van de kosten. Maar ja je hebt de campings niet voor het uitzoeken je moet nemen wat er ter plaatse is. Het stadje ben ik niet meer ingegaan het was daarvoor al laat en ik was ook wel moe. Ik ben daarom op tijd in bed gekropen. Vanochtend toen ik wakker werd leek het droog, echter toen ik van het toilet terugkwam kwamen de regendruppels al weer volop naar beneden vallen. Jammer maar ik ben bang dat ik het inmiddels haast gewoon gaan vinden. Verder maar rustig begonnen met de boel in te pakken. Hopend dat er een moment van wat minder druppels of nog liever droogte aanbrak. En gelukkig was dat het geval. Nadat de boel reis klaar was, heb ik op een bankje nog even ontbeten. Toen ik wegfietste zwaaide de motregen mij uit. Gelukkig was dat maar van korte duur. Onderweg stop ik voor een grande cafe crème bij een bar in Benévét-l'Abbaye en raak op het terras aan de praat over de tocht naar Santiago met twee oudere Fransen die gezellig aan de borrel zitten. Ze vinden het een erg interessant onderwerp. Ik bezoek in hetzelfde dorpje ook nog de kerk van de abdij maar daar is weinig aan, en ik fiets weer aan. Om een uur of drie was het af en toe dreigend maar wel droog. Ik heb mijn oog laten vallen op een kleine camping zo'n 20 km voor Leonard de Noblat. Echter toen ik in het plaatsje aankwam was er zo weinig te beleven dat ik besloot door te fietsen een km of 10 verderop zou ook een camping liggen. Dat was achteraf niet zo een goede beslissing. Het begon weer te regenen. En wel zo dat ik afzag van mijn kampeerplannen. Toen ik even onder een afdakje op zoek ging naar Camino hostels vond ik er twee. Maar goed ook want toen ik daar stond was er sprake van wat je noemt een wolkbreuk. Jacobus vond kennelijk dat ik afgelopen dagen al genoeg gezegend was. Van de refuges of allbergues vond ik er een in Lussac. Maar daar namen ze de telefoon niet op. En een in st. Leonard-de-Noblat langs de kerk, geen telefoon, maar je kunt je melden bij het bureau au tourisme en als dat gesloten is hangt er een briefje op de refuge met wie te bellen. Helaas geen briefje. Ik informeer bij het naastgelegen adres een Chambre Hote. Of zij nog mogelijkheden voor overnachten heeft. Helaas ze heeft die vandaag niet. Ook bij sommige andere CH zag ik al complet staan. Wel verwijst ze me door naar het bureau au tourisme. De te bellen nummers hangen daar op het raam. Met een door haar gegeven plattegrond ga ik op pad. En inderdaad op de deur hangt die lijst. Ik bel het nummer wat staat voor zondag. De eerste keer wordt niet opgenomen. Ik check het nummer, ik bel het goede. Dus nog maar een keer geprobeerd, helaas. Het is inmiddels al bijna half zes. En ik wilde nog wel een korte route vandaag. In mijn eerdere zoektocht had ik ook gezien dat er hotelletje in St. Leonard-de-Noblat zit met de toepasselijke naam Logies les relais Saint Jacques. Die maar gebeld en ja een kamer vrij en meteen gereserveerd. Vanacht dus luxe in een twee persoonsbed en alle electronica weer op aan het laden. Vandaag geen eigen potje maar een diner in het restaurant van St Jacques.

Heb je verdient hoor ,jammer dat hotel een aantal sterren mist. Weer een mooie tocht achter de rug. Goed bezig

Henk 2021-07-04 21:04:23

Hallo Maurice, Elke dag geniet ik van je verslagen. Wat ben je een doorzetter! Ondanks alle nattigheid, blijf je positief. Dat is de juiste instelling van de pelgrim. Chapeau! Geniet nu van een comfortabel bed en morgen weer uitgerust en route!

Anne Neve 2021-07-04 21:18:28

Hoe komt het toch dat de CH's vol zitten of helemaal niet open? Het hotelletje was wel lekker luxe en dat is ook wel eens fijn, evenals het uit eten gaan.👍

Carin en Thieu 2021-07-04 21:24:07

Maurice, je zou zeggen, als iemand toch goed weer verdiend,dan moet jij het toch zijn! Zoveel kerken bezocht, regelmatig een kaarsje op gestoken. Maar ja het zal vast een keertje goedkomen de komende dagen.

Riny van Eijk 2021-07-04 21:36:14

Het moet toch een keer droog worden? Heerlijk hoor een lekker hotel en hopelijk een lekker diner!

Atie 2021-07-04 22:21:30

Tjongejonge, wat een afzien met al die regen. Je bent een echte doorzetter. Eens moet het mooi weer worden. Groeten Hans

Hans Gruijters 2021-07-04 22:23:13

Wat frustrerend als je in al je moeheid steeds geen resultaat voor een slaapplek krijgt. Dan maar een keer wat luxer. Slaap lekker in een echt bed😌

Jeroen H. 2021-07-04 22:25:35

Hoi Maurice, Heb vandaag voor t eerst je verhalen zitten lezen en foto's bekeken. Wat een mooi avontuur maar de hemelsluizen mogen wel wat vaker dichtblijven, lijkt me. En toch genieten wat ik lees en zie. En herkenbaar, zowel delen van je verhalen als foto's. Heb in 2005 zelfde tocht gemaakt. Nog veel plezier!

Clé en Ron 2021-07-05 09:42:28

Mooi verslag en vooral mooie fotos!! Goeie reis maar weer en ooit wordt het droog!