Arcen naar Swalmen (Roermond)

Nederland, Roermond

Wat was het heet vannacht. Toch mooi dat mijn tentje aan 2 kanten open kan. Waait het in ieder geval een beetje door, Jammer alleen dat het begon te regenen en dan is het maar beter de tent maar weer te sluiten anders wordt alles nat. Wel prima geslapen. Rond de klok van zeven was ik weer wakker, helaas nog steeds wat regen. Dat wordt nat inpakken, ' Ik t is niet anders. Eerst de binnenboel aan kant en in de tassen op de fiets. Zowaar even droog, mooi even tijd om een scharrel eitje te bakken heerlijk vers van de scharrelkippen van de camping. Na het.ontbijt de natte boel inpakken en op weg. Om negen uur vertrek ik. Alvorens naar de route te gaan fiets ik nog even door Arcen een mooi Limburgs plaatsje. Ik kom nog langs de kasteeltuinen, echter daarvoor is het nog wel wat vroeg. Ik heb deze keer gekozen voor een LF route (langeafstand fietsroute) die laat me door het mooie Limburgse landschap fietsen. Ik kom zowaar een route plaatje van de Camino (de Santiago) tegen. Het is dat ik op 26-8 weer thuis wil zijn anders zou ik zo doorfietsen. Even verder maak ik.gebruik van een melkautomaat van een boer. Want er gaat niets boven de witte motor onderweg. Ik.moet toch ergens mijn energie vandaan halen. Staat ook wel lekker zo n melkfles in plaats van een bidon op mijn Santos. Ik nader Venlo via Velden en steek nog een kaarsje op in de kapel van Genooy. Niet veel later fiets ik Venlo binnen en zie een mooi beeld van Rik van Rijswick. Ik zal later in het plaatsje Beesel nog zo n mooi beeld zien. Ik besluit te stoppen voor capucinno. Het weer kent vandaag vele gezichten. Maar vanaf Venlo neemt de wind toe. Helaas tegen dat wordt wat harder trappen. Af en toe mag ik even uitrusten op een pontje. Allereerst die van Steyl naar Baarlo. 'T is inmiddels half een, en tijd voor de lunch. Ik kies dit keer voor eigen broodjes en wat fruit op een bankje langs de weg. Na de lunch fiets ik verder en krijg weer een veerpontje, nu van Kessel naar Beesel, waar ik wederom een mooi beeld van Rijswick zie. Even later kom ik nog langs de Molen 'de Grauwe Beer' een molen met een bijzonder verhaal. Gebouwd als korenmolen in 1604 aan de Zaan maar in 1891 verplaatst naar Beesel, volgens de ANWB plakette. Langzaam aan nader ik Roermond. Ik zie zelfs het plaatsnaam bordje al langs de weg. Maar ik mag nog iets verder door naar de natuur camping Raayershof in Swalmen. Nadat ik het tentje snel had opgezet, zodat het weer kan drogen, heb ik me opgefrist en ben naar Nancy gegaan voor koffie en lekkere Limburgse vlaai. Leuk om met haar te hebben bij gekletst. Nancy gaf me nog enkele toeristische tips. Ik moest zeker de Markt en de Roerkade bezoeken en inderdaad die zijn erg gezellig en de moeite waard. Ik had nog wat tijd over en fietste langs de maasplassen met de vele jachten en ligweiden Na mijn tocht door Roermond beland ik bij eetcafé Faubourg St. Jacques het lijkt niet in Roermond maar aan de andere kant van het water en daar heet het Voorstad Sint Jacob.

Hoi Maurice, wederkomend mooie verslag, twee trouwerijen en mooi plaatjes!

Jan 2020-08-21 22:28:47

Een natte start en een droog einde. Mooie foto's Maurice. Knap dat je in een tentje slaapt. Een mooie voortzetting gewenst.

Jeroen H. 2020-08-21 22:36:31

Mooi verslag en leuk dat je nog bij Nancy langs bent gegaan Maurice!

Ad 2020-08-22 07:35:10

Heel leuk om je weer even te spreken Maurice. Voorstad St Jacob is ook Roermond, misschien wel een van de mooiste stukjes. Kon je de menukaart lezen bij Faubourg? 😉Geniet nog even van ons mooie Limburg. Groetjes Nancy

Nancy 2020-08-22 08:14:37

Weer door mooie plaatsen en natuurgebieden gereden. Het weer kun je niet regelen evenals de wind. Limburg is erg mooi. Goed dat er pontjes zijn.

Carin en Thieu 2020-08-22 11:00:10

Mooie fietstocht en lekker basic zo in het tentje!!!

Jopie 2020-08-22 11:06:48

Geniet van je route. wweer eeen mooi reisverslag. En mooie foto's. Groetjes Karin

Karin 2020-08-22 13:27:51

ik ben jaloers op je, geniet maar lekker!