De negende dag van Hénonville naar Anet

Frankrijk, Hénonville

Vanochtend bij het afbreken een verrassing Faye op de FaceTime. Ze mist opa een beetje en eerlijk gezegd mis ik haar ook wel. Maar over een paar weken ben ik er weer. Even volhouden dus. Vandaag een pittig ritje zonder grote steden met als hoogtepunt het passeren van de Seine. Het landschap is glooiend en gaat op en neer met af en toe een venijnig klimmetje. Gelukkig is daarna altijd wel weer een afdaling. Er is regen voorspeld dus we starten met regenkleding aan. Althans om mee te beginnen. En ja bij vertrek miezert het wat. Geen echte zware regen maar je wordt toch wel nat.Na een uurtje bleek dat de regen wel meeviel. Regenjasjes uit. En verder. Rond een uur of elf tijd voor een koffie pauze. Een lekkere café crème met een pain au chocolat van de bakker even verderop. Na de inspanning van het fietsen waardeer je die kleine dingen des te meer. De passage van de Seine was vooral druk vanwege de grote weg die we moesten nemen. De Seine is daar breed. Uiteraard even een stop voor een fotomomentje. Na de Seine nog even een forse klim en een stop voor de lunch. Geen mooie plek deze keer, gewoon langs de weg bij een bos. Maar ja, als je honger hebt dan is elke plek goed.Onze camping lag deze keer niet erg dicht bij de route. Bij Tacoignieres gaan we van de route en moeten we door naar het plaatsje Anet. Zo’n 20 km verwijderd van de route. Daarom nog een laatste stop en gelukkig begint tijdens onze stop het te regenen als we binnenzitten. Niet nat geworden op dat moment dus. Na een cola door naar onze camping. Daar aangekomen staat de thee, koffie, wijn enz. klaar. En dan lekker douchen, warm deze keer, gisteren had ik een koude douche. (Zeg maar pelgrimsdouche). Tot zover morgen, wordt het een mooie tour naar Chartes en dan op maandag een rustdag om de stad Chartes te ontdekken.

Superbe Maurice. Leuk om je te volgen.

Jeroen H. 2019-05-18 18:52:44

Lees in de verslagen dat je 't super naar je zin hebt!

Pieter 2019-05-18 18:59:25

Dag Maurice, nu ruim een week onderweg, het gaat goed zo te lezen, prima zo!

adrie Mennen 2019-05-18 19:00:51

Wat lief opa en Faye missen elkaar. Ook dat is onderdeel van je pellegrimage. Gelukkig heb je genoeg afleiding. Zo te lezen gaat het goed met fietsen en bovenal geniet van deze ervaring

Karin 2019-05-18 19:19:45

Wat leuk om jouw verhalen te lezen,Maurice. Je doet t goed, maar ik had ook niet anders verwacht. Wij zorgen hier wel voor Jacqueline.😉hi, hi. Leuke, fijne, gezellige zussenlogeerpartij gehad. Veel fietsplezier.

Violaine 2019-05-18 21:00:02

Leuk om weer te lezen Pa! Geniet ervan!

Thijs 2019-05-18 21:24:57

Leuk hoe levendig je het allemaal beschrijft Maurice. Met de foto’s erbij krijgen we een heel compleet beeld van je geweldige ervaring.

Ad 2019-05-19 08:31:29

Mooie verhalen! Ik verheug me iedere dag om weer een te kunnen lezen. Sterkte en natuurlijk ook veel plezier!

Jola Torbus 2019-05-19 11:20:39

Je gaat nu naar een mooie stad toe: Chartes. Daar kun je prachtige foto's maken. Zeker als je ook nog een rustdag hebt. Ga zo door en maak er een fijne reis van.