De twaalfde dag van Chartres naar Vêndome

Frankrijk, Vendôme

Na gisterenavond voor de tweede maal nu met de crew (Wim, Sven en Marit) en Wilma het lichtspektakel bezocht. Nu met als specialiteit een Techno dj die optrad voor de kathedraal. Verrassend was nu de ‘main’ show, een andere dan gisteren, ik vond deze wel mooier. Vanochtend vertrokken naar Vendome. Willie is vandaag jarig en wordt maar liefst 80 jaar. ik heb veel respect voor haar inspanningen. Ze fietst nu vrijwel standaard als 2de fietser achter Ellert die uitstekend navigeert door de route. Vandaag was de afstand 105 km. Licht glooiend met af en toe een klimmetje. Dat ging prima wat mij betreft, mijn accu en motor maar nauwelijks gebruikt. Bij onze eerste stop, in Boneval werden we door Willie getraceerd op koffie met gebak. We hebben buiten op het terras nog lang zal ze leven gezongen voor haar. De Fransen daar keken wel een beetje vreemd naar ons. Boneval is een mooi plaatsje met nog een oude stadspoort. Hier ook een mooie stempel ontvangen. Van Boneval fietsen we verder naar Châteaudun waar we de lunch gebruikten. Ook al zo’n mooie plaats met een groot kasteel. Vandaar weer door naar onze eindbestemming Vêndome. Het verslag houd ik dit keer kort. Het is al laat en morgen gaan we richting Tours en dan zijn op 1/3 van de tocht.

Nog maar 2/3 deel te gaan.😅 Dit gaat zeker lukken, zo te lezen. Goede reis en e wachten het volgende verhaaltje met foto's af.

Carin en Thieu 2019-05-21 23:44:07

Wat een schitterende omgeving Maurice. Dat is zeker genieten!

Claire 2019-05-22 07:05:01

Fijn om zoveel moois te beleven met elkaar. Ik vind het onwijs knap dat je zoveel kilometers vreet. Geniet van het mooie landschap en fijne dag vandag.

Karin 2019-05-22 08:30:27

Weer mooie plaatjes. En proficiat voor de groepsgenoot. Op je 80ste nog op de fiets naar Santago. Respect. Bonne route voor woensdag.