De zestiende dag van Chateau - Garnier naar Saint Yvriex - sur Charente

Frankrijk, Chateâu-Garnier

Sinds gisteren zijn Denise en Dyana aangesloten en zijn we op volle sterkte. Nu met 13 mensen. Helaas hoorde we vanochtend dat Rini (onze logistiek ondersteuner en manusje van alles) door een val eerder van een trapje, toch ernstiger uitgevallen is dan aanvankelijk gedacht. Rini gaat morgen afscheid nemen en er is overlegd over een vervanger. Vandaag fietst Ria niet mee en sluit aan bij de crew voor ondersteuning. Jammer voor Rini en voor ons. Maar de reis gaat natuurlijk door. Vandaag fietsen we een pittige route met diverse klimmetjes. De afstand vandaag was zo’n 90 km. Net voor de start zag ik kort Faye en (papa) Thijs nog op FaceTime. Dat was in ieder geval een gezellig vertrek. De route kwam voorbij bijzondere plekjes zoals de overblijfselen van de vroegere Benedictijnenabdij st Saveur, maar niet voorbij een grotere plaats, dus geen stempel kunnen scoren. Een deel van de groep wilde al koffie rond 10 uur, maar andere vonden dat nog te vroeg en reden door. Na een stevig klim van 8% en daarna een lange afdeling kwamen we aan in het historisch pelgrims- plaatsje Nanteuil-en-vallee. Het plaatsje heeft een mooi kerkje waar ik enkele foto’s maakte. Daar troffen we onze medefietsers weer en vandaar ging de reis verder met direct een stevig lange klim van 7%. Tijdens de fietstocht worden herhaaldelijk verrast door mooie zeer oude kerkjes. Frankrijk is trots op zijn momumenten en houdt ze ook aardig in stand. Na een korte stop voor de lunch reden we verder. Inmiddels zien we de eerste kleine wijngaarden voorbij komen. Reden om door te fietsen op de camping staat de wijn klaar voor ons. We stopten nog even bij het plaatsje Brie voor een laatste rust en drankje en na te zijn uitgerust fietsen we langs toch wel drukke wegen naar onze camping in het plaatsje Saint-Yrieix-sur-Charente net voor Anglouleme. Op de camping kon ik mooi nog genieten van de tweede helft van Bloemendaal-Kampong via de app van Hockey.nl. En zo bleef ik op de hoogte en zag dat Kampong won met 1-2 van Bloemendaal. Sjoerd heeft dus nog steeds kans om voor de derde keer Nederlands Kampioen Hockey te worden met Kampong. Morgen is de beslissende 3de wedstrijd. Hopelijk kan ik die ook weer volgen.

Zo leuk om je te volgen...! Goed bezig! En ook nog ‘oog’ voor ‘t thuisfront...👍😄 Succes nog!!

Anja 2019-05-25 22:25:51

Weer mooie plaatjes Maurice. Leuk dat je verbinding houdt met het thuisfront. Tja. Morgen Kampong erop of eronder. Ik duim hier. Bonne route voor morgen en geniet van het wijntje.

Jeroen H. 2019-05-25 23:01:12

Hai Maurice, zo knap en dapper wat jij doet!! Een onvergetelijke reis vol met herinneringen. Geniet ervan! Wij fietsen in juni van Passau naar Wenen, heel wat anders. Succes!!

Carla Martens 2019-05-25 23:35:22

Ga zo door Maurice want wij genieten ook van je reis.

Esther 2019-05-26 07:11:31

Maurice bedankt voor je wederom mooie fotoverslag. In combi met je tekst is het een genot mee te mogen reizen

Jan van Bommel 2019-05-26 10:31:41

Je wilt ook weinig missen w.b. het hockeyveld van Kampong. Hopen dat Sjoerd weer kampioen wordt, dan heb jij weer een fijne avond. Goede reis en gezond weer gewenst.

Carin en Thieu 2019-05-26 14:15:08

Leuk om elke keer weer je blog te lezen en je mooie fotoverslag, super knap wat je doet. Fijne avond en succes met je verdere reis