Van Vlijmen via Den Bosch naar Overasselt

Nederland, overasselt

Niet zo goed geslapen, dat ligt niet aan de uitrusting, die is prima, maar de A59 loopt dicht langs de camping en vooral het vele vrachtvervoer zorgt voor herrie. Toch wel blijven liggen tot een uur of zeven en toen gaan douchen en inpakken. Ook dat is dit keer voor de eerste keer. Het viel niet tegen om dat te doen. Eerst de binnenboel aan kant, de tassen op de fiets en daarna het ontbijtje. Gisteren bij de AH nog wat zaken gekocht. Pakje melk, crackers (brood en de broodjes waren op), fruit - bakje bramen - en het eitje wat ik met vooruitziende blik nog uit Eindhoven gekookt had meegenomen. Na het ontbijt moest de tent nog worden afgebroken. Hij was wel erg nat/vochtig van de ochtend dauw.
Langzaam aan begint het ergens op te lijken. Bestek en bord nog even afgewassen en hup op de fiets. Bij de campingbaas nog even afgerekend: € 9,50, dat is nog te doen voor een nachtje en twee keer heerlijk warm douchen. Rond 09.20 op pad. Echter ik wil eerst nog even langs Bever in Den Bosch. Ik ontdekte gisteren dat een simpele rubberen tenthamer wel praktisch zou zijn. Die kost een paar Euro en dan kan ik meteen enkele lichtgewicht haringen kopen en een nieuw petje. Mijn petje heb ik gisteren ergens in Den Bosch laten liggen en zonder petje is geen pretje met al die felle zon. Kortom een fors stukje om, maar je moet er ook iets voor over hebben. Rond de klok van tien was ik op het burgemeester Loeffplein en juist op dat moment opende Bever zijn deuren. Mijn inkopen gedaan en vervolgens weer op pad naar de oorspronkelijke route. Eerst een stukje langs de Brede Haven en vervolgens een heel stuk langs de Zuid Willems vaart. Ik zie nog borden richting Maaskantje staan, maar rijd al zover om dat ik dat een brug te ver vind. Uiteindelijk kan ik weer aansluiten op mijn oorspronkelijke route. Het is inmiddels rond 11 uur en bij eetcafé de Fuik besluit ik om een koffie met appelgebak te bestellen. Vandaar fiets ik verder richting Berlicum en beland uiteindelijk in een schitterend natuurgebied de Maashorst in de buurt van Schaijk. Mooie heidevelden en ook in de verte loslopende beesten. Even verderop zie ik dat hier wisenten (de Europese Bisons) zijn uitgezet. Mooi om te weten. Vandaar ga ik door naar Grave, maar stop eerst even bij een benzinepomp in Reek en doe me te goed aan onder andere 2 kroketten. Het was inmiddels ook al rond de klok van half drie en los van een banaan onderweg op een bankje had ik nog niet gegeten. Na de kroketten te hebben verslonden ging ik verder en stak ik via de John S. Thompsonbrug de Maas over. Die brug is vernoemd naar Luitenant John Thompson die met zijn mannen even ten zuiden van de brug waren geland en de brug uiteindelijk ongeschonden in handen kregen. Het verhaal van Thompson wordt via een paal waar bij je aan een radje moet draaien vertelt. De brug is in 2004 naar deze luitenant vernoemd de brug maakt deel uit van de Liberation route. Mooi daar mag ik dan weer overheen fietsen, aan de andere kant van de Maas ligt Nederasselt dat is dichtbij de camping in Overasselt. En ja na enkele kilometers kom ik aan op camping de Eikelaar. Een mooie tocht vandaag zo’n 83 km gefietst. Ik besluit om maar niet meer naar Nijmegen (nog zo’n 12 km verderop) te fietsen. Dat vind ik teveel van het goede. Ik sta naast een ander trekkerstentje, dat blijkt van een motorrijder te zijn die even later arriveert. Hij had eieren gekocht en was er vier aan het koken en vroeg of ik er twee wilde hebben. Aardig, goed voor morgen bij het ontbijt. Ik heb nog wel even wat boodschappen gedaan bij de Plus in het dorp en ik houd het vanavond bij een soepje en een paar broodjes. Morgen naar Arcen ik ben benieuwd, vannacht is regen voorspelt, en ja het druppelt nu al, dat is ook weer spannend. Blijf ik droog in mijn tentje. Nou dat weet ik dan morgen te vertellen.

Wat leuk weer om te lezen en je zo te Kunnen volgen Maurice !

Ingrid 2020-08-19 21:04:59

Wat heerlijk om weer te horen dat je geniet lieverd ❤

Jacqueline 2020-08-19 21:21:49

Leuk om weer mee te reizen in jouw verhalen. En bevalt je andere fiets. Het pakken van je bagage zal een precisie werk je zijn. Zie dat je zelfs kunt koken onderweg. Goede reis morgen en laat het droog in je tentje blijven.

Karin 2020-08-19 21:23:36

Maurice, wat gaaf dat je dit doet!! Ik geniet van je verhalen. Al het goeds voor jou, lieve groet Randi

Randi 2020-08-19 22:19:59

Goede reis en veel fietsplezier! Ik volg je op de voet!👍😁

Maria wijnen 2020-08-19 23:12:44

Mooie tocht gewenst. Wat goed dat je overgestapt bent op kamperen. Is wel meer gewicht op de fiets. Ik ga je verslagen weer volgen.

Hanny 2020-08-20 07:48:45

Goeie morgen Maurice. Dank dat je me meeneemt op jouw tocht. Ben benieuwd hoe je je fiets beveiligt alsje even boodschappen doet. Het is een kapitale en graag gewilde fiets. Succesmethet vervolg.

Jeroen H. 2020-08-20 08:29:18

Mooie verslag van een mooie dag. De dichter is in je ontwaakt merk ik als lees over je petje! Succes.

Jan 2020-08-20 09:40:53

Wat een leuke blog Maurice heerlijk om te lezen. Veel fietspleziet

Brigitta 2020-08-20 09:55:25

Dat allemaal op een nieuwe fiets, terwijl ze altijd zeggen "Op een oude fiets moet je het leren". Zo te lezen bevallen de fiets en de omgeving jou wel. Ook de tent gaat je goed af.