Genieten van de kleine Tibbe

Nederland, Driebergen-Rijsenburg

Vandaag slechts 2 foto’s een van mijn uitzicht van gisterenavond en een van nu. Toen ik mijn tentje opendeed vanochtend zag alles er anders uit. De campingeigenaar had gisteren avond ons al laten weten dat vanochtend het gras gemaaid zou worden. En dat kon wel eens vroeg zijn, nog voordat de koeien gemolken moesten worden. En ja hoor het was erg vroeg rond kwart voor zes brulden de motoren van zo’n grote grasmaaier en dat slaapt niet makkelijk uit. Toch maar even blijven liggen. Afgelopen periode heb ik geschreven over het plan om met Henk (fietsmaat) naar Santiago te fietsen, Henk woont in IJmuiden en zaterdag was ik bij hem voor de lunch en is hij met mij meegefietst en heeft ook overnacht op camping de Ruigenhoek. Zondag is hij meegefietst voor een stuk en toen weer zelf naar huis gefietst. Thuis aangekomen bleek hij een dikke pijnlijke knie eraan te hebben overgehouden. Hij kan met een opspelende knie niet mee naar Santiago. Dat is heel jammer vooral voor hem, hij had er erg veel zin in en zich erop verheugd. Na wikken en wegen en overleg met mijn echtgenote Jacqueline heb ik besloten nu alleen te vertrekken. Mijn plan is te gaan op donderdag 17 juni en ik ga eerst de Maasroute richting Reims fietsen en vandaar aansluiten op de route Langs Oude Wegen. Ik ga primitief met mijn tentje enz. In een week of 6 hoop ik dan aan te komen in Santiago. Uiteraard houd ik weer een blog bij jullie zijn nog niet van me af.
Vandaag was de oppasdag bij Sjoerd en Kim voor Tibbe. In feite nu een oppasmiddag omdat hij ‘s ochtends babyzwemmen had. We (Jacqueline en ik) vinden het fijn om te kunnen oppassen en zo de jonge ontwikkeling van Tibbe van dichtbij mee te maken. Het is een vrolijk en leuk mannetje die graag met van alles speelt. Vandaag met de watertafel een bootje met water en allerlei poppetjes bakjes en speelgoedvisjes erin. Tibbe spetterde en spatte dat het een lieve lust was., volgens goed gebruik eten we dan met z’n vijven. Na het eten ben ik weer naar de camping Strosteeg gefietst en ben wat aan het rommelen geweest. Morgen volgt de laatste etappe van Strosteeg naar huis. Een lange rit.

Dat was erg vroeg wakker worden. Het plan om alleen te gaan fietsen naar Santiago is heel dapper. Vandaag op Tibbe passen met Jacqueline zal ook leuk zijn geweest. Zeker met dit prachtige weer. Groetjes Carin en Thieu.

Carin en Thieu 2021-05-31 22:09:20

Vandaag dus quality time gehad met de familie, ook erg belangrijk en altijd leuk. Voor morgen een fijne fietsdag, geniet ervan!

Atie 2021-05-31 22:21:36

Morgen weer fijn terug in Eindhoven; al is het dan maar voor een dikke 2 weken want dan begin je toch alleen aan je reis naar Santiago de Compestella. Ik weet hoe graag je dit wilt doen. Vandaag inderdaad genoten van onze kleinzoon Tibbe..... zoals Sjoerd het al noemde: weer eens een date na 42 jaar huwelijk 🤣♥️. Het was weer een heerlijke middag. Tot morgen lieffie!

Jacqueline 2021-05-31 22:29:00

Wat jammer Maurice, dat Henk niet met je mee kan naar Santiago. Sneu ook voor hem. Ik wens je alvast een voorspoedige tocht. Mucho exito!

Anne Neve 2021-05-31 22:53:08

Zooo. Weer naar Santiago. Rij je via Reims naar Vezelay? Een van de Sántiago stempelplaatsen. Woensdag rijden we naar ons huis zo'n 50 km onder Vezelay.

Jeroen H. 2021-05-31 23:15:50

Grootse plannen Maurice, je motivatie en de power heb je wel, succes,

Adrie Mennen 2021-06-01 08:12:06

🙂

Wim 2021-06-01 09:29:46

Hi Maurice, erg leuk om met je 'mee te fietsen' langs de Hollandse kusten. Daar liggen nogal wat herinneringen. Ik kijk uit naar je tweede Santiago tour en ik hoop dat je ondertussen die vermaledijde pizza een keer te pakken krijgt!

Mike Vredegoor 2021-06-01 11:29:26

Zo, voor jou dus ook een echte sportzomer. Veel plezier en goed weer onderweg naar Santiago. Respect voor je doorzettingsvermogen!!!

Hans Gruijters 2021-06-02 16:58:16

Wat een mooi fietsplan Maurice!! En Jacqueline, dit is echte liefde, helemaal jou, manlief zijn droom laten "fietsen"!! Altijd welkom om mee te eten! Wel mooi dat je door social media toch enigszins mee kunt fietsen. Dat is mee genieten op afstand! Maurice wij zijn 5 jaar geleden naar Rome gefietst en was een van de mooiste vakanties. Wij hebben toen ook gekampeerd en het leuke is dat je zo ook veel andere fietsers ontmoet. Dat wordt genieten met hoofdletter G!!! Ik ga je volgen, je schrijft heel leuk!! Succes met de voorbereidingen!

Anke 2021-06-02 22:19:12

Waren weer mooie verhalen om te lezen. Over twee weken weer.