Van Holsloot naar Hellendoorn.

Nederland, Hellendoorn

Vanochtend op mijn gemak het spul ingepakt. Ik was de enige gast op deze camping verder nog wel wat caravans maar die waren niet bewoond. Heerlijk in de zon kunnen ontbijten dan start je de dag meteen lekker. De niet gebakken eieren heb ik ook voorzichtig ingepakt die komen vanavond aan de beurt. De route nu gaat eerst naar Coevorden. Het blijkt overigens geen route te zijn zonder gevaar. Ik zie een bord ‘Pas op aanvallende buizerd’, die buizerd heb ik gelukkig niet gezien. Een stukje verder bij Dalerveen kom ik een klein Joods kerkhofje tegen. Het schijnt er al heel lang te zijn. Erg mooi en bijzonder. Ik ga wel even het centrum van Coevorden in maar blijf er niet lang, immers volgens mijn eigen routetempo mag ik pas na 20 km een rustplekje zoeken en ik zit pas rond de 17. Maak wel wat foto’s. Ik vervolg mijn tocht nu richting Hardenberg. Het weer vandaag is aanmerkelijk beter dan gisteren. Heerlijk zonnig en toch niet te warm prima fietsweer. Ik zie ook veel wandelaars met bepakking de route die ik fiets komt voor een deel overeen met het Pieterpad. Kort voor Hardenberg zie ik bordje Rust staan. Die bordjes zie je regelmatig langs de route en ze willen aangeven dat op die plek (vaak een boerderij) gerust kan worden en dat er koffie thee en vaak ook ijsjes en fruit te krijgen zijn. Ik geniet er van een paar heerlijke pruimen en eet voor de lunch mijn skyr yogurtje op. Na te hebben gerust ga ik verder richting Hardenberg. Vandaar fiets je door het Vechtdal en dat vind ik een erg mooi gebied. Rond de klok van 15:00 kom ik aan in Vroomshoop die wat inkopen en ga online op zoek naar een boerencamping. Ik vind er een in Hellendoorn niet helemaal op de route maar de omschrijving is leuk en ze hebben een wasmachine. Kan ik weer eens wat vuil goed uitwassen. Het is nog zo’n km of 10 vanaf Vroomshoop en dat is goed te doen. Het blijkt dat ik goed gekozen wordt. Ik krijg een keurig plekje aangewezen en wordt daarna ontvangen in de keuken bij de boerin. Ze biedt me een kopje thee en een koekje aan en we kletsen wat. De boerderij blijkt ook een biologische geitenboerderij te zijn. Ik zit nu heerlijk voor mijn tentje in de avondwinkel mijn blog bij te werken. Morgen weer een dag nu richting Enschede.

Km 75 Camping € 11,28 incl de wasmachien

Geen verslag en geen foto's. Hoe kunnen wij dan op jouw reis reageren?

Carin en Thieu 2022-06-28 19:54:16

Was wat te snel.

maurices.fietstocht 2022-06-28 20:31:50

Je bent al ver intussen. Het Vechtdal is inderdaad heel mooi. Wij hebben het Vechtdalpad een aantal jaren geleden gelopen van Zwolle naar Gramsbergen. En nu lekker fris en fruitig verder door Twente. Ook heel mooi en nog lekker rustig.

Elly 2022-06-28 21:04:07

Weer een mooie tocht vandaag zeg, midden door veel natuur. lekker fietsweer vandaag geweest hè. Deze keer geen rustdag gepland? Of is dat afhankelijk van het weer?

Riny 2022-06-28 21:28:15

Eerst een meenemen, nu een buizerd..... moet niet spannender worden. Weer mooie foto's lieffie. Goed om te horen (via ons dagelijks telefoontje) en te zien dat je weet heel erg geniet..... donderdag wordt het weer wel wat minder🙈🚲.

Jacqueline 2022-06-28 22:31:35

Leuk om je te volgen Maurice. Ik heb dat rondje vorig jaar gedaan. Als je een Pelgrimspaspoort hebt meegenomen dan kun je in Roermond slapen in de refugio onder de Cristoffelkerk. Voor 5 euro. Op vertoon van je paspoort krijg je bij het Theaterhotel Van Der Valk even verderop de sleutel. Geweldige slaapplek in het centrum van de stad.

Ronald Lijster 2022-06-28 22:35:09

Dit verslag ziet er veel gezelliger uit. Het Vechtdal is een heel mooi en rustgevend gebied met mooie vergezichten. Mooi weer is altijd fijn, ook om te fotograferen

Carin en Thieu 2022-06-29 17:21:03

Gelukkig weer een zonnetje met blauwe luchten.

Hein 2022-06-30 17:35:55

Leuk dat je zo enthousiast over het Vechtdal bent. Daar heb ik jaren terug mogen werken het promotie en het Vechtdalpad ontwikkelt. Ook 7 jaar in Ommen gewoond. Geniet ervan.