Amaai wat jammer nou

Frankrijk, La Souterraine

Gisterenavond werd ik nog uitgenodigd door enkele belgen om.bij hen het voetbal België - Italië te komen kijken. Zij waren ook op de camping met een grote truck/camper. Zo een die je ook ziet bij motorwedstrijden en deze dus ook. Op de camper stonden naast sponsor een aantal namen van coureurs en prominent de naam van Emile Matheeuws en deze 20 jarige jongen zat naast mij te kijken. Hij blijkt een van de toptalenten onder motorcoureurs in België te zijn. Er werd koffie met een chocolaatje en een likeurtje geserveerd. Helaas wonnen de Belgen niet maar ik had toch een leuke avond. Vanochtend was ik weer vroeg uit de veren. Ik heb eerst het tentje (droog) opgeruimd en de spullen weer ingepakt en de tassen weer aan de fiets gehangen. Er was immers toevallig weer regen voorspeld gelukkig de boel droog aan kant en toen gaan douchen. Het ontbijt heb ik op een bankje bij het kantoortje opgegeten maar goed ook daar zat ik droog en de regen was weer begonnen en die zou deze dag vervelend lang bij me blijven. De tocht was erg mooi vandaag. Vrij snel al na la Chatre kom je bij de burcht van Sarzay een soort sprookjeskasteel. Niet ver daarna kom je in Neuvy-St.Sépulchre daar zie je een bijzondere ronde kerk maar nog belangrijker tegenover de kerk een bar waar je een kop warme cafe crème kan krijgen. En daar was ik in al die nattigheid wel aan toe. Hier at ik ook heerlijk mijn pain au Chocolat op die ik bij de bakker in la Chatre had gekocht. De tocht gaat verder langs Cluis waar alleen een ruïne van een oud kasteel is te zien. En je raad het al, al die tijd regende het. Ik fietste verder naar Orsennes waar ik even in een bushokje schuil hield, terwijl ik daar stond kwam Peter voorbij. Je weet wel van die kapotte trapper en de lunch in Vezelay. Hij kon na een dag wachten weer verder fietsen. Tijdens het schuilen kon ik mooi mijn gpx route op de GPS wisselen en hij ook. Hij werkt met de iPhone en een appje en dat lukte niet. Hij had kennelijk dit deel van de route niet goed opgeslagen. Gelukkig heb ik de hele route in de cloud gezet en kon hem ermee helpen. De regen leek wat minder en ik vertrok richting Crozant een mooi hoog gelegen historisch plaatsje maar wel met een klim er naar toe van 8%. Voor dat je aan de klim begint ga je over een lange brug het water over. Net daarvoor lag een hotel restaurant die ook crêpes aanbood. Daar heb ik er voor dei klim maar eentje van genomen. Extra energie kan geen kwaad. En net op tijd terwijl ik op het terras plaats neem begint de regen weer. Maar gauw een parasol opgezocht. In Crozant zie ik Peter toevallig weer. Het is op dat moment 13.30 ik had nog even overwogen om hier te stoppen maar vind een stop later eigenlijk ook wel prima. Dat wordt dan la Souterraine, de kelder, maar dan wel op 420 meter hoogte. Samen fietsen we naar Souterraine waar Peter een benb heeft geboekt en ik de camping opzoek.

Wat gezellig voetballen kijken met die Belgen..... voorzover ik weer geef je niks om voetbal dus moet het wel een leuk gezelschap geweest zijn. Blijft jammer dat het zo'n zeikweer is iedere keer. Hier vanavond niet veel beter. Mooie foto's weer; een eigen villa zie ik! Hopelijk morgen weer wat zonneschijn! Xx

Jacqueline 2021-07-03 22:25:35

Je vordert al behoorlijk en lekker om een bekende in de buurt te hebben. Alleen fietsen is niet altijd alles. Hier aan het laatste glaasje wijn voor het slapen. Goeie volgende etappe gewenst.

Jeroen H. 2021-07-03 22:40:48

Natte straten en donkere wolken, maar mooie foto’s 😉. Vervelend om in de regen te fietsen, maar je schiet wel aardig op! Hopelijk morgen beter weer!

Atie 2021-07-03 22:49:42

Je zou zeggen dat het water uit de wolken eens op moet zijn 😰. Je hebt er wel een goed tempo in zitten. Op tijd eten en drinken is erg belangrijk voor je conditie. Mooie foto's met flinke wolkenpartijen.

Carin en Thieu 2021-07-03 23:49:00

Een schrale troost maar ook hier regent het. Mooi hoor dat ‘ eigen’ optrekje ! We duimen voor beter weer Maurice🍀

Gerwin & Yvonne 2021-07-04 16:03:34

Hoi Maurice wederom een verslag met vele belevenissen en prachtige foto's. Heb je een bod gedaan op de Villa Maurice? Tot de volgende!