Wij leven nog

Vanmorgen pas om 10 uur wakker en dan ook maar opgestaan. Eerst even checken hoe het er voor staat. Niederösterreich is geheel katastrofe gebied en deels ook Oberösterreich. In Wenen zijn de eerste woningen onder water en zijn de metrolijnen buiten werking. Bij ons stond vanmorgen Bij Diemler de B320 onder water door verklausungen in de Enns. De Stoderzinken is zonder stroom en er kan niemand naarboven of naar beneden door lawinegevaar. Er zijn meer dan 25000 huishoudens in de Steiermark zonder stroom- In onze regio is de brandweer overal met leegpompen van huizen en bedrijven bezig. Uiteraard de vele bomen die zijn omgegaan verwijderen. Modderstromen ruimen en of dat niet genoeg is was er een grote brand in Grundlsee, moest er in Ramsau een auto uit de sneeuw gehaald worden. Gisteravond een zwaar verkeersongeluk bij Bad Mitterndorf waarbij bij het bergen ook nog een brandweerman zwaar gewond geraakt is. Zijn er brandweren uit de Steiermark naar Ober en Niederösterreich omdat ze het daar niet meer aan kunnen. Veel treinverkeer is uitgevallen en er wordt nog steeds gewaarschuwd om niet de weg op te gaan. Delen hebben geen schoon drinkwater meer. En het duurt nog zeker tot morgen. Wind met orkaansterkte en nog steeds enorme hoeveelheden regen waar nu ook smeltwater van sneeuw gaat bijkomen.
Geloof het of niet er werden idioten met kanos op de Salza gezien. Verder je gaat gewoon wandelen ondanks de slechte omstandigheden op de berg.
Gestern Nachmittag, 14.September 2024, verirrte sich ein 59-jähriger bei einer Wanderung im nassen und verschneiten Gelände im Bereich Prentner Berg. Der Mann kam zu Sturz und verletzte sich. Gegen 18:00 Uhr konnte er einen Notruf absetzen und seinen Standort mittels Messenger-Dienst übermitteln. 19 Mitglieder der Bergrettung Gröbming sowie ein Alpinpolizist der Polizei Steiermark stiegen zu dem Wanderer auf. Nach einem Erstcheck und Wärmeversorgung wurde der Wanderer aus dem steilen Gelände mittels Seilsicherung gerettet und konnte sicher ins Tal gebracht werden. Dort wurde er dem Rotes Kreuz Gröbming übergeben und zur Kontrolle ins Krankenhaus Schladming gebracht.
Nu eind van de middag en we hebben de hele dag live tv over de enorme katastrofe in Oostenrijk. Daardoor alleen wat samenvatting gezien van de F1.
Jannick zei net als je morgen richting Liezen moet informeer je dan want de B320 is nog steeds afgesloten. De vraag is of Theresa morgen met de bus naar school komt. Er is geen treinverkeer bij ons. Morgen komen de kinderen na school naar ons toe. Jannick heeft vanaf morgen werktijden van 18 tot 2 uur . Ik breng dan Sabrina in bed , Theresa kan het zelf. Jannick staat voor hen op en gaat nadat ze naar school zijn weer slapen.
Meli werkt op dit moment is alweer op de terugweg . Morgen werkt Meli ook bij IPC dus zal ze waarschijnlijk voor de kinderen naar bed moeten terug zijn. De rest van de week is ze in Hallein.

Heftig allemaal er zijn inderdaad nog meer landen getroffen door het slechte weer

Erna 2024-09-15 16:36:56

Vreselijk. Als je de beelden ziet van al dat water. 😢