De soap is ten einde.

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

Vanmorgen al vroeg in de weer want de eersten gasten gaan tussen 7 en half 8 weg. We zeggen hen altijd dat ze de Murtalcard moeten afgeven bij de receptie dan krijgen ze 3 Euro per kaart terug. Zeggen de gasten we hebben wel de papieren ingevuld maar niets gekregen. Ze moesten de kaarten gaan halen in Murau!
Ze wisten ook niet of ze betaald hadden want ze moeten dan alles in een keer ook toeristenbelasting en zo bij de receptie van de camping betalen.
Dus nadat de eersten gasten weg waren naar de receptie en we waren nog niet binnen of hij zei ik ben heel boos op jullie. En Ik ohhhhhh.
Ja ik had met de eigenaresse gesproken en geklaagd en daar was hij heel boos over maar het had wel geholpen. Dus als straf mag ik geen bezoek meer ontvangen en ach dat kan hij niet verbieden. Dat zei ik hem ook. Gelijk er achter aan de vraag waarom de gasten geen Murtalcard krijgen. Volgens hem krijgen ze die wel. Maar de Denen wisten van niets en snapten ook niet wat ze in Murau moesten doen. De Nederlanders hadden geen kaart en wisten ook niet of ze betaald hadden en ga maar door. Dan zei hij dat hij wil dat we van de camping vertrekken en ik hem gezegd dat hij dan mijn baas moest bellen.
Maakt ons niet meer uit het is zo´n K... camping. Constant problemen met gasten die wij niet kunnen oplossen en als je kantoor belt dan moet je het bij de camping oplossen. De gasten klagen over het vuil , ze kunnen het niet kwijt en er is geen bioafvalcontainer. Het is zo erg dat hij nu het afval in zakken pakt uit de container en in een tent opslaat. Dat in die hitte.
We hebben dus vanaf 7 uur ons het gompes gewerkt want met 7 vertekkers en 7 aankomsten moet je aan de bak. De laatste 4 verlieten pas na tienen hun caravan dus we hebben eerst een koffie gedronken. De eerste gasten waren er weer vroeg en ze hadden geluk hun caravan was klaar.
Dan kreeg ik tekefoon van Roan dat hij gebeld heeft en zijn wil is wet dus moeten wij gaan. Dat zijn dus maffioso praktijken maar ze kunnen niet anders want ze moeten hun caravans verplicht op Bella Austria zetten . Anders krijgen ze geen plaatsen op Bella Italia aan het Gardameer. Daar verdienen ze goed dus dat willen ze niet kwijt.
Ze wilden dat wij het blijven doen tot ze vervanging hebben gevonden maar nee wij gaan per direct. De camping eigenaar belde datwij de borg aan hem moesten afgeven maar nee dat doen wij niet . Het is geen geld van hem. Ook hebben wij kasgeld en ook dat geven we niet aan hem. We houden het nog even voor de zekerheid want we hebben nog geen geld sinds mei gezien. We hebben de auto ingeladen en zijn naar huis gegaan. De gasten zijn onze zorg niet meer. Morgen gaan we de rest ophalen.
WE hebben onze afspraak met al onze collegaas afgezegd want we zouden met een taxibus naar de Waldhof gaan. Maar dan moeten we laat over de Sölkpas en Jan kan niet drinken dus dat doen wij dan maar niet. We moeten vanavond nog de kas en de administratie afsluiten dan kan dat overgedragen worden.
We zijn weer thuis en de poezebeesten weer helemaal blij.
Het is nog steeds erg heet en benauwd. Wat ons betreft mag er een flink onweer over de camping komen.

Marjanne
Jammer dat het zo moest eindigen maar zoals ze hier zeggen
Besser ein ende mit schrecken dann ein schrecken ohne ende.
Geniet van jullie vrijheid.

Annemarieke
Het kan bij jullie lijkt het wel nooit eens vanzelf gaan