Pakjes maken.

Oostenrijk, Kleinsölk

Prachtig weer met af en toe wat spetters. Met 20 graden geen klagen.
Jan en ik zijn vanmorgen naar Liezen gegaan . We waren al een keer in Murau naar de AK (Arbeitskammer) omdat de Gis kijk en luistergeld problemen maakt. We hebben al jarenlang vrijstelling omdat we Rezeptgebuhr befreit zijn. We moeten elk jaar weer een papier invullen en dan de Befreiung meesturen. Zo hebben ze de papieren wel ontvangen maar niet de Rezeptgebuhrbefreiung. Wel al het andere wat in de envelop zat. Dan stuur je het apart nog een keer maar die komt dan volgens hen ook niet aan. Wat je ook doet ze reageren nergens op. Het AK had een brief gestuurd maar geen enkele reactie.Ze sturen nu deurwaarderspapieren. Dus nu naar het AK in Liezen dat is dichterbij. Die hebben naar Murau gebeld en we moeten gewoon alles negeren want ze mogen niets als het AK er mee bezig is. Het AK gaat nu een 2e brieg sturen dat is een soort verplichting. Dan maar gelijk wat inkopen gedaan. Ik heb nu 2 welkomspakketten voor mijn nieuwe kleinkinderen klaar. Ik heb het verjaardagscadeau voor Nina dus ik ben weer tevreden. Dat kan ik dan meenemen als we naar Nederland gaan als de babys geboren zijn. Ik ga nu heel hard aan het werk voor de vulling van mijn adventskalenders voor alle kleinkinderen. Per kalender 24 kleine cadeautjes. Dat zijn er tegen die tijd dan 7 stuks. Voor de grotere ook wat te snoepen. Maar ja alles wat ik dan heb kan ik meenemen en hoef ik niet te versturen.
Vandaag zou Nance gecatheriseerd worden en ik hoorde later van Els wat er uit was gekomen. Nance moet gedotterd worden want haar kransslagader zit dicht. Als het maar goed komt. Ik wil haar toch van de winter weer in mijn armen sluiten.
Net lekker kaasfondue gegeten, glaasje wijn erbij en wat stokbrood en we zijn weer gelukkig.