Heerlijk om weer thuis te zijn.

Vanmorgen was ik pas om half 10 wakker, er gaat niets boven je eigen bed. Dan de was opgeruimd en mijn bed afgehaald. De volgende was aangezet en mijn bed afgehaald. Had ik niet gedaan toen we wegreden. Je weet ook niet hoe laat je thuis komt.
Dan Jan ook wakker gemaakt want het was al half 11.
Was in de droger en volgende was erin. Vaatwasser leeg gemaakt die had ik aangezet voor we weggingen en Jannick had hem open gezet.
Het is hier behoorlijk warm en volgende week gaan we weer naar de 35 graden. Dus ik loop gewoon weer in korte broek en shirtje.
Ik ga straks pasta maken en dan komen Jannick en Meli beide eten.
De schoorsteenveger stond voor de deur dat nam Jannick over. Hij zei dat hij afgelopen week met Meli bij ons gedoucht hadden omdat de pellets leeg was. Later is hij in de zak gegaan en heeft alle pellets die er nog waren doorgeschoven dus ze kunnen weer even vooruit. Pellets waren in het voorjaar al besteld. Komen waarschijnlijk in september. Het water van hen wordt grotendeels door de zonnepanelen opgewarmd. Verwarming gebruiken we nog niet. Jannick wil zo laat mogelijk vullen. Wij hebben nog steeds een boiler en ik was vergeten die uit te doen dus hij had geluk dat het water warm was.
Middageten gemaakt en samen met de benedenburen gegeten. Dan belde Ingrid en weer klagen dat de luizen van de hond komen. Ze bemerkt de luizen 1 1/2 week nadat ze bij ons zijn weggegaan. Wij hebben allemaal geen luizen en van de hond kunnen ze niet komen. De vraag is waarom bemerkt ze het pas na 1 1/2 week doet ze niets met de haren van de kinderen? Jannick zei haar dat ze maar eens bij haar familie moet navragen want elke keer waren ze in Oberwölz en Stadl. Nee die weten van niets. Tussen weten en niet weten ligt niet altijd de gehele waarheid.
Ik vroeg aan Jannick waar Carmen en Heinz nu trouwen want het stadhuis is deels afgebroken. Ja daar kwamen ze bij de gemeente ook een week geleden achter en kregen Heinz en Carmen bericht dat ze niet in het gemeentehuis kunnen trouwen. Het is wel mogelijk op het noodgemeentehuis maar dan moeten ze 400 Euro extra betalen. Dus daar hebben ze tegen geprotesteerd en hoeven nu geen 400 Euro extra te betalen. Maar dan zeggen ze dat ze alleen met een paar mensen kunnen komen maar dat is toch niet erg ze trouwen toch ook in de kerk. Nou nee dat doen ze niet en ze willen de gehele familie en vrienden erbij hebben. Tja dan moet de gemeete toch wat verzinnen. Er is al een probleem dat het boven is en hun Oma kan niet boven komen en er is geen lift.
Tja ben je een weekje weg gebeurd er van alles.
De wassen schieten op en dat ruimt op. Morgen hoef ik niet te koken want genoeg over voor morgen. Ondertussen komen er zeer donkere wolken dus er is slecht weer te verwachten. Een beetje afkoeling is wel lekker hopelijk niet al te slecht weer.

Bert schreef en hierbij het overlijdensbericht van zijn vader.
Onvoorwaardelijke liefde, onbeperkt plezier en de rots in de branding voor mij en mijn gezin. We hadden graag nog vele jaren met hem doorgebracht maar het heeft niet zo mogen zijn.
We missen hem enorm ...

Angela
Rust zacht lieve (O)pa.
Je was een geweldige en behulpzame (schoon)vader en Opa voor ons. We kunnen ons geen bezoekje of toevallige ontmoeting herinneren zonder de voor jou zo kenmerkende grappen en je lach. Het is niet te bevatten dat we alles wat we samen deden nu zonder jou moeten gaan doen. We koesteren elke herinnering.

Ook nog fijn nieuws Olivia is vandaag 18 jaar geworden , de tijd gaat te snel
Gisteren is Björn 19 geworden. Dus allemaal gefeliciteerd.

Eind van de middag belde Jannick kom je onze nieuwe E bikes bekijken. Dus naar beneden en dan staan daar 2 prachtige mountainbikes met grote wielen en dikke banden in een prachtige blauw metallic. Meli zei gelijk probeer maar. Eerst wilde ik niet , ik heb zo lang niet gefietst en dan een E bike. Het eerste wat opviel was de vering dan ben ik opgestapt en heb gefietst zo soepeltjes. Bij Meli op het werk kunnen ze een E-bike kopen met zo´n spaartarief en ze mochten er ook 2 kopen. Dat gaat dan van je brutoloon af dus uiteindelijk betaal je ook minder. Meli zei ook dat ik de fiets kan lenen als ik wil. Jannick heeft een zwaardere accu omdat hij de fiets van Sabrina er achter moet kunnen trekken. Het is best heel veel geld. Maar ze zullen er ook wel plezier van hebben. (misschien ik ook wel)
Ik werd gelijk uit genodigd om morgen te komen eten. Jannick gooit eten op de gril buiten. Heinz komt morgen het bed voor Sabrina af maken. Ik ben nieuwsgierig wat Sabrina maandag er van zegt. Ze wil zo graag een hoogslaper. De trap is al bijna klaar best heel groot met grote treden en komt een leuning aan.Het blanke hout gaan ze met olie behandelen. Als het bed klaar is maak ik een foto.
Het slechte weer is aan ons voorbij gegaan en het is nog steeds warm. Op naar de dag van morgen. Zo nog bedden opmaken en de laatste was opbergen.

Gefeliciteerd met je kleinzoon en kleindochter ook al zijn ze niet meer klein al hele leeftijd beide. Zo te zien fijne vakantie gehad ik ben vandaag thuis gekomen uit Turkije was heerlijk. 21 augustus gaat Ramon & Deborah trouwen.