Even Apeldoorn bellen.

Oostenrijk, Kleinsölk

De dag begon vroeg en het was nevelig. We gingen naar Liezen omdat we telefoons bij de Lidl wilden kopen. Die zijn simkaart vrij en omdat we niet heel veel geld voor een telefoon wilden uitgeven kwam deze aanbieding goed uit. Jan heeft een eenvoudige telefoon voor 20 euro met 100 belminuten. Het zijn bijde samson en er zat ook 100 belminuten bij. Die kan Jan mooi opmaken. Ik ga waarschijnlijk naar Drei en als Jan de belminuten opgemaakt heeft krijgt hij Telering. Ondertussen was het super mooi weer geworden. Ik heb nog een poos op het balkon gezeten. Ingrid en Theresa kwamen even voorbij wat altijd leuk is. Het staat zo schattig nu Theresa boven 2 tandjes heeft. Ze had er onder wel 2 maar die zie je niet als ze lacht. Nog maar 18 dagen dan is ze 1 jaar.

Dinsdag 3 september
Kirsten van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Troosteloze dag , harde wind, zware bewolking, eerst maar 15 graden. Na 15 uur klaarde het op en werd het 21 graden. Nog steeds zwaar bewolkt met een beetje blauw. Ik begreep dat het in Oberwölz super mooi weer is, zonnig en wram. Dat is maar 45 km hemelsbreed van ons. Tja bergweer.
Ik heb mijn favoriete klusje gedaan, frituur pan schoonmaken. De lampen in de keuken schoongemaakt die waren behoorlijk vuil.
Bij de post zat mijn pakket, ik heb nu weer een dvd receiver. Hoop nu eindelijk mijn oude videofilmpjes te kunnen overzetten. Maar omdat het zo groot ding is willen we hem in de hoekkast zetten boven alle stereoapparatuur. Dus planken eruit gehaald en Jan ging in de achterwand een gat maken en toen ging het licht uit. (vandaar even Apeld Dus Jan de elektra kast bij ons geopend en er was een zekering kapot.oor Ook niet met hoofdschakelaar.n bellen) . Niet zo erg maar er ging ook niets meer aan met onze schakelaars. Ook niet met de hoofdschakelaar. Dus Jan de elektrakast bij ons geopend en er was een zekering kapot.. Na vervanging van de zekering ging het licht weer aan. Ik had ondertussen ontdekt dat Jan dwars door de kabel achter de kast was gegaan. Die is hij nu aan het repareren. Ik hoop dat het daarbij blijft. We moeten morgen nog wat kabels kopen dan kan alles aangesloten worden. Ook de blueray is nu verplaatst. Dat is ook fijn voor als Theresa voorbij komt,
Ik zag Maria voorbij komen die was al aan de wandel. Eind van de middag was het zelfs 22 graden. Dus de nieuwbakken baby bewonderd en ik weet nu ook haar naam Valentina. Die kon lekker snel bevallen een kwartier na binnenkomst ziekenhuis was ze er. Het plankje in de keuken met alle kookboeken en recepten opgeruimd. Het is nu weer netjes en schoon. Veel in de vuilnisbak terecht gekomen. Ik stapel het maar op dan kan ik het allemaal nog een keer doorkijken. Ik probeer altijd in het voorjaar en een keer in het najaar helemaal door te gaan met poetsen. Nu heb ik af en toe ook last van verander virus en ik heb het momenteel zwaar te pakken.
Ik kreeg vandaag al bericht dat mijn kerstkaarten verzonden zijn. Ik ga morgen maar eens kijken of ze al in de winkel zijn aangekomen. Voordeel als je het in een rustige tijd doet.

Annemarieke
Ik hoop dat je van dat virus niet heel erg ziek wordt of Jan!!