Bij ons in de regio keert de rust terug

Eind van de middag gisteren bleek toch dat er in Gröbming ook pompwerk was ook nog bij ons aan de Stoderstrasse, bomen om aan de Bahnhofstrasse . De Enns treed steeds meer buiten zijn oevers. Diemler en nu ook bij Sankt Martin dus de B320 is dicht.. Ook bij Admont het geval.

Ik heb op 23 juli de geposeerde fotos van Jannick, Meli, Theresa en Sabrina toegevoegd. Ik vind ze heel erg de moeite waard om te bekijken.

Vanmorgen pas laat wakker met half 9 . Jan was tot mijn verwondering er al uit. Dus ik vroeg hem ben je eruit gevallen. Nou nee zijn katheterslang had gelekt. Gelukkig heb ik hele goede matrasbeschermers die wel heel duur waren maar ook heel goed zijn. Maar ja wel weer extra wasgoed dus gelijk na het douchen de wasmachine aangezet. Ik heb slecht geslapen en kon slecht in slaap komen.
Nog steeds geen weer om eruit te gaan nog steeds storm en REGENNNNNNNNNNNNNNNNN. Was er eerst al een brandweerman omgekomen , hebben ze nu ook al 2 bejaarde mensen dood gevonden in hun kelders. Verder een dode tourskier die bij een lawine omgekomen is. Ondanks waarschuwingen niet in de bergen te gaan is er ook een Duitse toeristengroep de bergen in gegaan en door een lawine getroffen. Op een na allemaal gevonden. Maar die niet gevonden is had het zeker niet overleeft.
De ernst van de situatie schijnt veel mensen toch te ontgaan. Door het weken van de grond staan er nu ook in Oostenrijk verschillende dammen op doorbraak en er zijn er al doorgebroken. Want het nieuwe front regen is al aangekomen.
Er is ook een flink stuk infrastructuur kapot. Rijkswegen onder water, U Bahn in Wien rijden niet meer, veel treinverkeer niet mogelijk en ook het vliegverkeer is ingeperkt. Veel gebieden onder water. De vrachtwagens kunnen niet bevoorraden. Dus dreigt er schaarste. Gebieden zonder stroom of drinkwater. Mensen die niet naar hun werk kunnen kinderen die niet naar school kunnen. Het grijpt veel meer door dan je denkt.
Annemarieke ik kijk voor je en als het er is neem ik het mee. Maar nu nog niet de weg op.
Eind van de middag moesten ze opnieuw een dorp evacueren, er zijn al 3 dambreuken en ze verwachten er nog meer. Het leger is hard bezig met dichten en versterken.
Bij ons is de rust terug gekeerd. Bij ons hadden ze op voorhand al water laten weglopen uit de stuwdam in de Sölk. Ze zijn de ramp bij ons nog niet vergeten.

Nicolette, dat snap ik. Doe maar voorzichtig, dat is het allerbelangrijkste!