Voorbereidingen

Oostenrijk, Kleinsölk

Woensdag 11 september
Ja het eerste plaagstootje van de winter is er. We werden wakker en keken op witte bergen. Toch wel een geweldig gezicht en toch ook waarom ik van Oostenrijk houd. Het werd toch nog aardig weer met 15 graden. Ook niet al te koud al voel je nu aan de wind de sneeuw op de bergen. Ik zag net alweer Hirschbraten in een kookprogramma voorbij komen. Met Rotekohl, Knödel en Eierschwammeln. Zo typisch voor de tijd van het jaar. De Kürbis wordt al overal aangeboden.

Donderdag 12 september
Ik werd weer wakker in een dikke mist en de wind was erg fris. De sneeuwgrens ligt weer wat hoger.
Eerst met Jan even langs het Naturpark kantoor om af te spreken waar we zondag worden opgepikt. Dan even naar de Landmarkt waar we stookhout besteld hebben. Eerst zouden ze het vorige week brengen, nagevraagd toen het niet kwam en het zou deze week dinsdag of woensdag komen maar weer niets. Gewoon dus omdat ze voor ons alleen niet naar Reith willen rijden. Maar wel daar even duidelijk gemaakt dat we het willen hebben voor de kou en niet voor komende zomer.
Om 12 uur met Ingrid en Theresa naar Schladming, ze moesten beide naar de tandarts. Theresa heeft een strook tussen haar tanden waar naar gekekn moest worden. Anders zou ze een spleet krijgen. De tandarts hoopt dat het verbeterd anders met 4/5 jaar iets aangedaan worden. Dan mocht ik op Theresa passen tot moeders klaar was bij de tandarts. Dan zijn we wat winkels gaan kijken. Dan hebben we heerlijk in de zon op het terras koffie gedronken. Maar we zagen het in de verte al aankomen. We waren net bij de auto op het parkeerterrein toen de bui losbrak. Daarna heeft ze mij bij het zwembad afgezet want ik had besloten tijd voor mezelf. Eerst wat baantjes gewzwommen, dan naar de infraroodsauna voor een half uurtje. Wat lezen dan de biosauna.Dan nog de kleurentherapiesauna en dan was het alweer tijd om met Jan naar huis te gaan. Dus na het zwembad zag ik dat iemand gebeld had. Ik kende het nummer niet dus even terug gebeld. Nu heb ik al heel lang geleden op een bericht gereeageerd van een huis in groot omgeving Stein/enns. Een Holzhaus met een tuin. Maar toen ik belde moest ik insprej
ken en ik dacht die willen vast geen buitenlanders. Ik kan morgen om 12 uur de woning gaan bekijken. Het is in Grßsölk en ik ben wel nieuwsgierig er naar. Dus morgen meer over dit onderwerp. Ik hoop zo dat het iets is. Het is niet echt veel verder dan als we hier wonen alleen aan de andere kant van de Sölk. We hadden niet direct hier weg gewild maar Hannes wil niets zelfs niet als je het zelf betaald. ER ligt vloerbedekking en waarschijnlijk al zo lang als de woning staat. Het is vies en reinigen heeft weinig zin.Ik wil graag mijn eigen slaapkamer maar er zit nu een bed met wandkasten in die de hele wand beslaan.en waar je niets aan hebt. Er kan niets anders op de vloer omdat het er op staat. Dus ik had deze week al veel ergernis dus verder zoeken. Dus dan is dit weer een hoopvolle optie.
Net afscheid genomen van Jannick die naar Parma vertrekt. Zijn Lederhozen en Stutzen geleend. Want mocht het slecht weer zijn kan ik die zondag aantrekken. Anders kan ik nog kiezen uite een lange en een korte dirndl.