Zo weer helemaal thuis.

Oostenrijk, Kleinsölk

Els, lieve zus van harte gefeliciteerd met je verjaardag, als je in augustus bij ons bent drinken we er eentje met elkaar. Nance en Mike ook gefeliciteerd.

Zo na een goede nachtrust ondanks de hitte. Weer vroeg wakker. Dan weer op weg naar de camping. Eerst bij de bakker broodjes gehaald en afscheid van hem genomen.
Hij vertelde dat het hem nu ook moeilijk wordt gemaakt door de camping. Florian van het restaurant wil niet dat hij brood verkoopt op de camping. De gasten zijn dolblij met deze service. Er staat een rij van hier tot Tokio als hij om 8 uur komt. Florian verkoopt afbakbrood en dan meestal vanaf half tien. Een beetje laat voor de meeste mensen. Maar ja eerst mochten de gasten niet meer door het restaurant lopen naar het zwembad. Daar wordt nu al 2 dagen gewerkt aan een toegang naar het zwembad vanaf de camping. Nu wil hij niet dat het open gaat want dan verkoopt hij geen ijs meer.

We hebben de auto ingepakt en het ging er allemaal in. Dan afscheid genomen van de andere couriers en een rondje langs de gasten die door ons waren verzorg. Bij Frits en Vergine koffie gedronken. Ondertussen kwam een van onze gasten met een tandemsprong naar beneden en landde naast de camping. Geloof het of niet ze heeft hoogtevrees maar dit was toch lang een wens. Ondertussen 12 uur en nog geen kwaliteitsteam. Dus de receptioniste Sabrina de borgenveloppen gegeven en haar ervoor laten tekenen.De eigenaresse was daar ook en aangezien we niets te verbergen hebben haar aangesproken. Maar ze zei dat de reden was dat ik haar manager (haar broer) had beledigd. Dus ik zei haar dat het wel even anders is gegaan maar ze liep weg en wilde niets horen. Dan weet je eigenlijk al genoeg. Dan weer over de pass naar huis en uitgeladen. Dan lekker de tafelgril aan , vlees erop, aardappelsalade curry augurken erbij. LEKKER met een biertje voor Jan en een Radler voor mij.
Ontslagen worden hoeft niet te deprimeren.
Onze grote koelkast heeft het begeven en we moeten het nu met alleen de kleine doen. We dachten al zo iets maar nu ondanks dat we hem hoog hadden gezet werd het niet koud. Er zit een klein vriesgedeelte in die deed het nog wel. Dus wat daar in lag in de grote vriezer gedaan. Dan mag Jan hem helemaal losschroeven want het is een inbouw. Dan kunnen we hem morgen weg brengen en wat gezelligs gaan doen. In de inbouwkast ga ik dan maar planken doen dan kan ik meer opbergen.
Dan zitten we zonder warm water, we wilden douchen en het water was zo koud. Jan naar Hannes gegaan maar na een dag zonder warm water de jongere zus van Ingrid maetnog steeds niets. Door de bouwwerkzaamheden kan je hier je auto amper kwijt. Dus de buurvrouw heeft haar auto voor onze garage gezet en nu kunnen we de kast niet uit de auto halen en in de garage zetten. We denken dan aan de spreuk van Vergine en Frits KEEP SMILING:de jongere zus van Ingrid met haar dochter Viktoria die aan het oppassen waren. Even getutteld en dan weer snel naar beneden.
Omdat we morgen naar de vuilnisbelt gaan alvast andere dingen opgezocht en bij elkaar gezet om mee te nemen.
In de avond kwam Theresa even bij Opa en Oma. Jannick en Ingrid gingen een nieuw autostoeltje in de auto van Ingrid zetten.
Nu met alles open lekker op de couch bij de tv met de katten. En een lekkere kop koffie die Jan net gemaakt heeft.
Geluk is zo voor het grijpen, je moet er alleen open voor staan.
We dachten dat we de autos van Jannick en Ingrid zagen staan. Dus even aangeklopt en we hoorden een ja. Lopen we naar binnen was het Edith