De herfst is daar

Vanmorgen uitgeslapen en een poos tv maar om half 9 eruit. Alle ochtend dingen gedaan en de rotzooi in de keuken opgeruimd. Ik erger mij werkelijk kapot Jan doet dus helemaal niets. De vaatwasser stond nog vol en alle rotzooi opgestapeld op het aanrecht en niet schoongemaakt. Ik mag toch nog wel iets van hem verwachten.
Dus terug in het normale leven.
Jannick is knockout
Ik heb een rustige zondag doorgebracht. In de middag Erna gesproken en een vlucht geboekt voor maart volgend jaar. Ik ga dan van woensdag tot zondag naar Erna . Zo wat is het flink duurder geworden en je moet voor alles betalen. Voor de prijs waar ik vroeger heen en terug kon heb ik nu een enkele reis. Alleen al dat je een klein cabine koffertje mee wil nemen kost al 22 euro heen en 22 terug. Maar dan heb je ook wel gelijk priority bij het instappen. Ruim bagage is vanaf 88 euro per vlucht.
Vandaag is Bianca jarig dus van harte gefeliciteerd.

Maandagmorgen 9 september.
Het weer is omgeslagen en het regent en is max 14 graden vandaag. Vanaf 2000 m sneeuw.
Om 7 ging de wekker en opgestaan . Nadat ik alles zo gedaan had naar de sportschool gegaan. Het regende zo hard niet fijn.
Flinke training om de muizenissen te verdrijven. Dan naar huis gelopen. Eerst een kop koffie en even zitten. Dan Kono eten gegeven en daarna weer aan de wandel. Ik zit voor vandaag al aan de 7000 stappen en het is nog geen middag.
Dan was het tijd voor omkleden en een lekker warme douche. Gelijk de douche en het wc deel gedaan en de wasmachine aangezet. Nu nog bedenken wat we gaan eten en dat dan gaan maken.
Het wordt steeds donkerder en ik heb licht aan moeten doen zo donker.

Dinsdag 10 september
7 uur ging de wekker en hop eruit. Ook Jan wakker gemaakt. Kono kwam boven dus eerst even beneden gaan kijken hoe het met Jannick was. We hadden vannacht de deuren open gelaten dan kon Kono boven komen als er iets zou zijn met Jannick. Het ging hem gelukkig wat beter. Vandaag weer naar Christine en Jan heeft mij weggebracht en weer opgehaald. Jan had dan in de tussentijd ook Kono uitgelaten.
Dan op de terug weg naar de Spar om wat inkopen voor Jannick te doen en wat voor mezelf meegenomen.
Ik bracht de boodschappen bij Jannick die zelfs weer wat trek had. Hij ligt nu lekker met Kono op de bank. Hij ziet er ook weer wat beter uit maar heeft geen stem meer.
Thuisgekomen eerst douchen en omkleden en dan eten maken. Met Jan samen gegeten en dan even zitten.
In de middag kwam ineens Jannick boven met Kono en Theresa. Dat was een verrassing. Theresa moest papieren laten tekenen voor school want die willen de handtekening van beide ouders. Aangezien ze ook naar dwarsfluitles moest kon ze tot half 5 blijven. (andere niet gegeven reden Ingrid moest met Sabrina naar de huisarts) Het was even heel gezellig. Ik had daarvoor al rijst gekookt voor morgen en de eieren ook. Ik had van paprijst ook rijstebrij gemaakt daar ben ik heel dol op.
Nadat ze gegaan waren heb ik maar het eten voor morgen helemaal afgemaakt zalmrijst. Ik had geen dille meer maar gelukkig Jannick wel.Als avondeten heb ik rijstebrij gegeten. Jannick heeft vrijdag een afspraak met een advocaat over de kwestie Theresa.

Er komt heel slecht weer aan. Schijnbaar morgen nog mooi weer maar vanaf donderdag extreme regenval . Er wordt nu al gewaarschuwd omdat veel gebieden zullen overstromen. Er was de afgelopen dagen al heel veel regen gevallen waardoor al in Ost Tirol overstromingen zijn. Er wordt ook sneeuwval aangezegd .
Jannick is niet blij want zaterdag is het herfstfeest van het Rote Kreuz. Bij slecht weer blijven de mensen weg.