Dachsteingletscher

Hieper de piep vandaag is Kirsten jarig 45 geworden.
De dag begint met volle zon al heeft het vannacht wel geplenst. WE gaan straks de gletscher op koppie koffie drinken.
Een ronde met Kono gemaakt . om half 11 zijn we in de auto gestapt richting Dachstein. We moesten een heel stuk lager op een parkeerterrein achter een hotel parkeren. Dan ben je verplicht om tickets te reserveren voor de gondel daar betaal je voor en dan ben je niet op die tijd aan de beurt en laten ze allemaal mensen doorgaan. We hebben gemeld dat we tickets voor 11.45 hadden maar moesten achter in de rij gaan staan. belachelijk. We zijn in het restaurant wat gaan eten. Daarna weer terug naar beneden. Ze zijn volop bezig boven met de sneeuw van de snow farming. Als je boven in de volle zon staat kan je niet bedenken dat we vaak half september al veel sneeuw kregen.
We zijn over de serpentineweg terug gegaan en in Schladming even langs de Eurogast. Mijn koffieglazen en mijn half liter glazen aangevuld. Uiteraard nog wel dingen uit de 50 % verkoop meegenomen. Een grote baal maccaronie en worst, verder nog groente meegenomen. Het is daar toch verser.
Op de terug weg naar huis heeft Jan een ijsje en ik een milkshake gehaald. Rond half 4 weer thuis.
Kono was heel blij dat we weer thuis kwamen. Jannick had gebeld dat hij pas laat thuis komt rond een uurtje of 5. Hij zat nog midden in Wenen en kon een klant niet vinden omdat hij er niet met een vrachtwagen kon komen. Dan had hij dus verplicht stoppen en moest nog naar het centrum van Wenen.
Meli is vanmorgen vroeg weer naar haar werk in Hallein vertrokken . Maar komt vanavond weer thuis.
Het is nu half 6 maar Jannick is in de buurt dus het duurt niet lang meer.

Kirsten van harte gefeliciteerd en een gezellige dag gewenst

Christina 2024-09-04 02:42:48

Leuk naar boven! Ik kan me niet heugen wanneer ik daar voor het laatst ben geweest….