Dag 2

Nederland, Capelle ad Ijssel

Vanmorgen wakker ik dacht rondom 8 of half 9. Even naar de toilet en Liduina was wakker en tv aan het kijken. Dus ook eruit gegaan en even douchen en aankleden. Jan kwam wat later. Hij ging eigenlijk veel te laat naar bed met 12 uur. Maar eigenwijs nee hoor. Ik ben met Liduina pas om een uurtje of 1 gaan slapen. Heel goed geslapen meer in een soort coma. Ontbijten was al heel lekker met Hollandse tarwebolletjes en voor Jan de krentenbollen. Een heerlijke ochtend doorgebracht met Liduina. We voelen ons altijd heel erg thuis en we pakken onze vriendschap op waar we geeindigd waren. Maakt niet uit hoe lang er tussen zat. Dan was het tijd om op te breken. Wij wilden nog naar Zevenhuizen naar vd Spek om kaas te halen. Wouw wat enorm is het daar geworden. Een gigantisch tuincentrum , heel groot parkeerterrein aangelegd. De levensmiddelen zijn nog steeds op dezelfde plaats. Ik vond een belegen kaas die ik lekker vond en daar dan een hele kaas van meegenomen. Het viel mee in gewicht maar 11 kg. Een grote paardenworst waar ik blij van wordt. Een zak met crepefruits en aardbeien en voor Jan bananen. Helaas kan ik veel dingen niet meenemen omdat we pas zondag terug gaan. Ze hadden zo veel lekkere groenten voor een prikkie. Een kilo spercibonen voor 99ct , ik betaal ruim 3 euro voor 400gr. Een bloemkool voor 99ct ik betaal 3,50- Spitskool die ze bij ons nooit hebben. We hebben allebei een zak gemengde drop van 1 kilo voor 2,99 euro.
Dan wilde ik ijsjes kopen die kwamen uit een automaat, eerste ijsje geen probleem , je moest met een betaalpas betalen. Het tweede ijsje ging niet met geen enkele pas die ik had. Staat er een vent achter mij en die begon heel vervelend te doen. Dus ik zeg hem misschien heb ik iets niet goed begrepen ik woon in het buitenland dan zegt hij gewoon geen geld zeker en uit Boskoop. Een dame probeerde het met mijn passen en nee ze deden het niet, (Nederlandse ING en Oostenrijkse Sparkasse.) Maar bij het eerste ijsje geen probleem. De dame betaalde het ijsje met haar pas en ik gaf haar geld. Dan was het tijd om naar Apeldoorn te gaan. Dat ging lekker snel zonder problemen. Diane had heerlijk gekookt maar ze dacht wel dat we normaal minstens een paard weg werken. Jan en ik zijn niet meer van die hele grote eters.
Opnieuw een heerlijke dag achter de rug.
Het laatste nieuws van de operatie van Theresa aan haar oog is dat ze haar vandaag niet geopereerd hebben omdat de bloeding staat en afneemt. Dus ze willen haar geen trauma laten beleven en gewoon afwachten en over 3 weken weer controle.