De stilte voor het slechte weer

Om 7 ging de wekker en alle ochtenddingen gedaan. Dan op weg naar de sportschool. Het was dikke mist en koud dus mijn winterjas opgezocht. Die zal ik de komende dagen wel nodig hebben. Na de training weer terug naar huis en de zon scheen en het was weer lekker. Vandaag halen we nog de 21 graden maar vanaf morgen gaat het vol los. Ze geven voor Gröbming extreme sneeuwval op dus we wachten maar af. Net nog met Jan overleg gehad over winterbanden leggen of niet. Het is pas verplicht vanaf november maar sneeuw is sneeuw.
Dan ben ik de peertjes gaan schillen , gisteren een zak vol harde peertjes van Christine gekregen. Dus nu een grote pan vol stoofpeertjes.
Dan kwam Jannick boven en hebben we samen de zalmrijst met elkaar gegeten. Daarna ging hij weer met Kono en zijn wij aan het balkon begonnen. De grote agave binnen gezet en de grote vetplant ook. Ik heb zelfs nu nog een bloem erin. Ze staan nu in het trappenhuis bovenop de kast en ook een plantenbak vol met vetplanten binnen gezet. Kunnen geen kou hebben. Dan heeft Jan de kattenkast uit elkaar gehaald. De kussens hebben we samen met de tuinstoelen boven op de zolder gedaan. .
De kast stond op instorten en we hebben geen katten meer. De grote langdurige hitte heeft veel kapot gemaakt. In de winter maar bedenken wat we volgend jaar met het balkon gaan doen. Ik heb alles eruit gehaald wat het niet heeft gehaald. Het is zelfs nu op ons balkon 35 graden. Dat was van de zomer vele malen meer. We waren veel weg dus het watergeven is er ook bij ingeschoten al heeft Jannick als hij eraan dacht het wel gedaan. Maar het moet dan dagelijks zijn. En de zonwering moet uit. Maar daarvoor moeten we thuis zijn. De vetplanten en de agaven ja die doen het geweldig. Nadeel waarheen in de koude maanden.
Nu 2 uur en alles geruimd, tijd voor koffie.
Tijd om even naar de Spar te gaan met Jan, groente halen. Daarna al het vuil in huis verzamelen met de nadruk op papier en rest afval. De container onder het balkon van Jannick gezet en dan van hem alles erin gestort. Jan had het beetje papier en rest afval van ons gehaald. Wij legen onze bakken steeds wanneer die vol is. Er was nog veel ruimte in de afvalbak dus de laatste stukjes gipsplaat klein gemaakt en erin gedaan. Jan heeft dan de bakken naar de weg gebracht. Nu toch echt tijd voor een bakkie koffie. Bijna 5 uur en onze dag is gelopen tijd voor ons zelf. Meli komt straks weer thuis.
We krijgen de een na de andere weer waarschuwing. Ernstige regenval , sneeuwval en Föhnwind van donderdag tot zondag.