Weekendje eruit

Oostenrijk, Kleinsölk

Vanmorgen op tijd eruit en lekker uitgerust en goed geslapen. Het was ook koeler en vanmorgen maar Het is nog erg duur ook als je daar het hele weekend wil zijn. 14 graden. Het had zo te zien ook flink geregend niets van gemerkt.
Ingrid kwam even langs met Theresa , ze gaan eind van de middag naar Oberwölz naar haar moeder. Jannick is het hele weekend op de Red Bullring in Spielberg waar races zijn. Geen idee wat voor maar hij is er voor het RK. Jannick vindt die races het einde. Ingrid houdt er totaal niet van. Het kost nog een hoop geld ook als je er het hele weekend wil zijn. Voor Jannick kost het zo niets. Slapen doen ze bij het RK daar.
Wij zijn na de koffie vertrokken naar Oberzeiring waar je een Schaubergwerk kan bezichtigen. Stond nog op ons programma en kon nu mo in de mUraureroi gecombineerd worden met de KIrtag in Oberwölz.
We besloten eigenlijk gisteravond om het hele weekend te gaan en dus nog even snel een overnachting geboekt. Ik had eerst de JUfa in Oberwölz geprobeerd. Maar 186 euro voor een nachtje vond ik te veel. Dus nu zitten we in Sankt Peter am Kammersberg in de Muraurerhof. We gaan ons zo omkleden voor de KIrnacht die vanaf 17 uur begint
Het werd inderdaad weer helemaal zonnig en warm. Het was oergezellig bij de KIrtag. Gezellige muziek op verschillende plaatsen.Dansjes van een dans bejaardenclub..
Die heel veel support en bijval kregen. Dan zijn we bij de stand van Mieke en Tim gaan kijken, die verkochten tweede hands spullen voor het Tierheim. Tim maakte ook suikerspinnen. We hebben op het terras gezeten, pilsje gedronken, mensen kijken en genieten.Op de terugweg kwamen we een broer en schoonzus van Ingrid tegen. Die zeiden dat Jannick en Ingrid ook nog wilden gaan maar wij waren al op de terugweg. Met een heerlijke burger die we bij de Jufa hadden meegenomen. Later belde Jannick nog we zien ons morgen wel. In het hotel een pilsje gedronken en de hongaarse schnaps geprobeerd (45%) wel heel erg lekker. Jan is vrij snel gaan slapen , ik nog wat tv kijken. Helaas geen internet.