Warm en vochtig

Rond 7 wakker en een beetje doezelen en dan wat tv gekeken. Dan ben ik gaan douchen en aankleden. Jan om half 10 wakker gemaakt.
Het is na al die regen en onweer een beetje nevelig maar het wordt weer warm vandaag. Maar we halen de 30 graden niet meer en ik ben dik tevreden met wat minder.
Het was voor de brandweer in de regio weer druk. kelders uitpompen en er waren branden door de blikseminslagen ook waren er Muren abgegangen . Er moesten 9 mensen uit de bergen hier gered worden. Hoofdoorzaak slechte planning en niet goed voorbereid.
Net kregen we visite van Kono die zelf deuren open maakt. Helemaal blij werden we begroet toen ging ze in de slaapkamer kijken of de kinderen daar waren en dan ging ze weer. Ik ging even een sinasappelpers lenen want ik kon mijn onderkant van de mijne niet vinden. Hebben ze een prachtige transportbox staan voor Kono. Hebben ze van de buren gekregen. Ze ruimen het huis uit van de gestorven broer van de buurman. Daardoor hebben zij ook al van voor zijn dood de hond van hem. Maar die is te groot voor de box en ze dachten die van de buren past wel. Een peperduur ding en ziet er nieuw uit. Kono loopt er wel met een grote boog om heen.
Dan ben ik middageten gaan maken. Ik had gisteravond al de zaziki gemaakt en dan vandaag de rest erbij. Dus heerlijk gegeten ik eet graag Grieks.
Om 2 uur begon het te hozen en het was toch nog 31 graden geworden. Daarna bleef het zwaar bewolkt met nauwelijks afkoeling.
Ik heb alle paprikas schoongemaakt en in stukjes ingevroren. Daar kan ik weer even mee vooruit. Zo komt de dag ook voorbij weinig zin om iets te doen.
En zie de zon kwam weer door en dat werd echt warm door al het vocht. Jan en ik snel naar de Spar en even naar de Unimarkt.
Thuis aan een stukje appeltaart met slagroom met een kop latte macchiato . Helaas nergens pita broodjes gevonden .
Wij zijn weer klaar voor de avond.