Ruimen

Oostenrijk, Kleinsölk

Dat is lekker wakker worden, de zon schijnt en het is al snel 18 graden. Ik had me al voorgenomen om spullen naar de Caritas te brengen want ik heb een dood vol. Ik besloot toch ook om de hocker van mijn vorige zithoek die ik in de hal had gezet weg te doen. Want de slaapbank van Jannick kan dan daar staan. Daar hebben ze geen plaats meer voor sinds ze een nieuwe bank gekocht hebben. Daar kunnen ze wat rianter op zitten of slapen. Nu kan ik hem in de logeerkamer zetten als ik slapers heb. En weer terug in de hal als ze weg zijn. Ik vind het prettig om wat in de hal te hebben om op te zitten om mijn schoenen aan te trekken. Ook afscheid genomen van de tuinmeubelen die we hadden gekregen van de kinderen toen we trouwden. Een groot deel hadden we al niet meer. We vonden nog een ligstoel met 2 kussens en 2 verstelbare stoelen. We gebruiken nog altijd 2 kussens voor de stoelen die we nu gebruiken. Mocht ik weer in het bezit komen van een huis met een tuin dan koop ik een lounche. Ik heb de kledingkasten uitgemest, ik bezat nog blousen van 30 jaar geleden. Dus nu ligt mijn winterkleding weer in de kast.
Naar Gröbming gegaan omdat we dachten dat er Bauernkrapfen te koop waren maar helaas. Wel de afgeladen auto leeg gemaakt bij de Caritas. Dan nog even een kub hout besteld voor de kachel. Kostte even 96 Euro. Maar wij doen er altijd wel heel lang mee. Ik kon d dus een halve meegenomen.e Grillhandl niet weerstaan. Thuis gekomen gegeten, de Grillhandl met gemengde salade. Jan at chili con carne met wraps en sla. Het was ondertussen lekker warm in de zon.
Dan alle boeken uit de kasten gehaald waar ik afstand van ga doen.Ik heb de laatste jaren steeds boeken over internet gekocht en hierheen laten verzenden. Heel veel echt oude boeken liggen op de stapel voor de kachel. De Duitse boeken liggen er al weer voor de Caritas. Ook vond ik nog broeken die ik toch niet meer aan kan. Dus de stapel voor de Caritas groeit opnieuw aan.
Ik begreep dat Nance vandaag al naar huis mag. Dat is goed nieuws.