Dagje dierentuin Mautern

Oostenrijk, Kleinsölk

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, het beloofde een stralende dag te worden. Nadat ik had ontbeten ben ik lekker in bed gaan zitten met mijn pc tot Jannick aan de deur klopte. Of wij zin hadden om mee naar Mautern te gaan naar het dierenpark. Dus snel douchen en aankleden en om half 10 reden we weg. Het is 84 kn en ongeveer een uurtje bij ons vandaan. Het werd een heel mooie en warme dag. Je gaat daar met een stoeltjes lift omhoog en je zit best lang in die lift. Je kan ook met een bus naar boven. De lift brengt je naar de top en vandaar wandel je langs de dieren naar het middenstation. Vandaar met de lift, de bus, een rödel of een step naar beneden.
Het is geen super grote dierentuin maar wel erg leuk om zo te wandelen. Gelukkig ook veel onder de bomen. Er was ook een kinderboerderij waar de kinderen kunnen kennismaken met de dieren.Er boven was een soort tentoonstelling. Tja Theresa heeft al meer op de boerderij thuis gezien dan daar. Maar een geitje aaien vond ze erg leuk. Er zijn leuke kinderdingen in het speelgebied. Er is niets voor tieners of ze moeten van wandelen houden. Jannick en Ingrid zijn allebei een keer op de eenhoorns met Theresa gegaan. Theresa vond dat geweldig en wilde er dan ook niet van af. Toen we beneden aankwamen wilden we nog wat eten en drinken. Maar Theresa wilde niks meer dus Jannick en Ingrid zijn weg gegaan en Jan en ik hebben wat gegeten en gedronken. Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk gaar was van die warmte.