Riesneralm

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 8 september
Vanmorgen kwamen Ingrid , Jannick en Theresa voorbij. Daarna zijn Jan en ik naar de Riesneralm gegaan in Donnersbachwald. Een mooie omgeving en ik denk in de winter prachtig om te skien. We gingen met de stoeltjes lift een heel eind omhoog1600m. En dan een stukje lopen en met een andere stoeltjeslift naar 1800m (Krispenbahn). Boven staan grote houten figuren en is er een vijver waar kinderen met een vlot heen en weer kunnen gaan. Ze kunnen op een slackline of langs een Fels omhoog. Ik had er zelf meer van verwacht. De omgeving is prachtig. De pistes zijn heel erg mooi gelegen. We waren daar nog nooit geweest , ik denk een 40 km van ons vandaan . Er was al voorspeld dat het weer in de middag zou gaan omslaan. We zagen het boven al aankomen en er kwam wind dus snel met de stoeltjeslift naar beneden. Want in zo´n ding met veel wind nou liever niet. Ik vraag me altijd af hoe naar beneden als er veel wind komt? Het is nu 16 uur en wel helemaal dichtgetrokken maar nog altijd 25 graden op ons balkon.

Maandag 9 september
Betrok het gisteren het was nu donker en somber bij het opstaan. Het werd vandaag niet meer dan 15 graden. Af en toe kregen we een bui.
Dus echt weer om eens videos te gaan bekijken. Ik had geen idee wat er op zou staan. Dat was soms ontroerend en soms heel erg hard lachen. Verbaasd over wat we opgenomen en bewaard hadden. Wil en Abe ik kwam ook de opnames tegen van jullie met dat computerprogramma. Lekker gedateerd maar vreselijk leuk om te zien.
Maar ook van Sinterklaasavond.. Jannick was toen een jaar en je zag erop dat Randy tevoorschijn komt en zijn broek heel erg vies was aan de onderkant. Die was boven uit het badkamerraam naar beneden geklommen om aan te bellen en dan snel weer terug geklommen. De zak stond dus voor de deur.
De eerste viool uitvoering van Jannick toen hij 5 jaar oud was. De eerste fruithap met 4 maanden en al zijn babyzwemmen. Nog heel veel banden bekijken en alle herinneringen komen terug.

Jan was vandaag voor het eerst naar zijn werk. , dat kwam goed uit kon hij gelijk het pakket meenemen dat ik 2 weken geleden gekregen heb. De papieren naar de GIS faxen. Ja je leest het goed je moet hier nog steeds faxen. Dat kost nog veel geld ook.

Jannick vertrekt vandaag voor 10 dagen naar Parma. (Italie) voor zijn werk. Hij gaat daar op een beurs staan samen met nog 2 cole
legaas. Hij vindt het vreselijk leuk om te gaan. Met een auto van de zaak, alles betaald en nog wat extrageld er bovenop. Ook is hij nog nooit in Parma geweest. Maar het vervelende is dat hij de eerste verjaardag van Theresa moet missen. Het is geen kwestie van we vieren het een week ervoor of erna want dan is hij er ook niet.
We hebben ons opgegeven om as zondag naar het Aufsteirer in Graz te gaan. We kunnen voor de deur opstappen en we gaan dan met een bus met allerlei mensen uit de Sölk naar Graz. Het kost maar 16 Euro pp. Daar kan je zelf niet eens vovor rijden. Benzine geld , Tolgeld. en je moet zien te parkeren wat ook geld kost.
Het voordeel is Jan hoeft niet te rijden en kan ook drinken. Ik ben mij al helemaal aan het verheugen en het wordt volgens de berichten super mooi weer.