De week door het middag

Vanmorgen mooi op tijd wakker en zelfs voor de wekker. Even goed wakker worden met een half uurtje tv en ontbijt en dan eruit. ik was dus al vroeg op weg naar de sportschool en zowaar was het droog. Het is nevelig en regenachtig maar niet koud ik denk dat we toch nog 25 graden halen.,
Het gaat vanaf vrijdag weer vanaf de 30 omhoog tot komende week 35 graden.
Geen idee wat de weersverwachting voor Nederland is.
Vandaag had mijn zus Els jarig geweest, Niet meer onder ons maar niet vergeten.
Middageten gemaakt en met Jan gegeten. Eind van de middag moest ik naar de huisarts . Dan kom ik bij de apotheek en is het medicijn de komende 6 tot 8 weken niet verkrijgbaar. Er is niets wat er op lijkt. Daar sta je dan dus als een speer terug gerend naar de huisarts uiteindelijk een creme en een shampoo want ik wordt gek van de hoofdhuid. Het brandt en jeukt en niets helpt ik had al iets van de huidarts gekregen wat ook niet helpt. Hoe warmer het is des te meer last heb ik. Maar regen op mijn hoofdhuid maakt het ook erger. Nu hopen dat het verlichting brengt. Ik heb zo hardgelopen van de huisarts naar opnieuw de apotheek. Ik had 3 minuten en dan ging de apotheek dicht en ik heb het gehaald. Gelukkig heb ik een beetje conditie gekregen.
Meli was vandaag vrij en was in de middag met haar vader aan het hout zagen. Ze hebben een deel van de trap gemaakt voor het bed voor Sabrina. Sabrina kan geen ladder klimmen dus er moet een echte trap komen met flinke treden. Ze wil graag ook hoog slapen.

Donderdag 25 juli
Vanmorgen ook mooi op tijd wakker en heerlijk eerst een rondje tv gekeken. Dan opgestaan en wat aan gerommeld. Jannick belde of ik Kono wilde nemen en hem gezegd ik kan haar wel uitlaten voor we weggaan maar we zijn niet thuis daarna. Dat was geen probleem. Dus ik aan de wandel met Kono. Dan was het al bijna tijd om met Jan naar Liezen te rijden. Dan met Jan naar de uroloog gewandeld, hem daar achter gelaten. Dan ben ik even naar de HNO arts gegaan want mijn eigen afspraak die ik in mei had delfde het onderspit. Nu heb ik een afspraak voor eDan bleek dat Jan een inde augustus en dat is heel snel want normaal niet binnen een half jaar. Nog even bij de Caritas rondgekeken en dan terug naar Jan die nog braaf aan het wachten was. Toen hij aan de beurt was liet ik hem alleen gaan maar de arts kwam mij halen. Dat hij een scopie wilde maken en of Jan het daarmee eens was. Hij vroeg of we alles bij ons hadden maar dan zegt hij nee want het gaat er niet uit. En ik dat was wel afgesproken. Dan kreeg Jan de scopie en Hij werd gevuld en moest daarna plassen. De arts vindt het niet goed omdat het zo eng is. Maar dat heeft Jan al 18 jaar en 2x opereren bracht geen verbetering. Maar hij wil de buikkatheter er niet uithalen en wil dat Jan opnieuw geopereerd word. Dus nu wordt Jan min of meer gedwongen om dus die operatie te doen. Maar dat kan opnieuw een half jaar of langer duren. Dus ook onze rondreis komt in gevaar. Maar het was dus stevig balen. Dan van de uroloog gelijk door naar het Sänitaterhaus met de voorgeschreven materialen. Dan mag ik nog niet de spullen meenemen want het is te vroeg en dan mogen ze het niet meegeven. Dus ik zei haar maar ik heb de stopjes nodig die heeft hij nog nooit gekregen. Dus ik kreeg ja wel 3 stopjes voor ongeveer bijna 4 maanden. Ik vind het niet hygienisch zo weinig en met het warme weer moet je oppassen dat het niet gaat stinken. Vooral omdat Jan niet oppast.
Daar behield ze het gehele recept voor en ik moet dus op de 23e een nieuw recept vragen. Ze vallen hier van zieligheid uit elkaar. Ik had bij de receptie van de arts gevraagd om ook nog ophangelastieken voor te schrijven want die krijg je anders echt niet. Ze loopt naar achter en geeft mij een stapeltje mee. Zo veel krijg ik niet eens als ze een recept uit schrijven.
Over de eigewijzigheid van Jan heb ik het meermaals gehad. Hij moet zelf plassen dat opvangen en opschrijven hoeveel. Dan daarna moet hij zijn blaas legen en dat ook opvangen en meten. Ik had hem een kan gegeven en dan vraag ik heb je het opgemeten en opgeschreven, Nou nee want hij kon het niet zien op de kan. Dus ik boos en zeg hem laat het dan aan mij zien want ik lees dat dan wel af. Later ging hij nog een keer en ik had hem gezegd dat er ook een kleinere maatbeker is dan komt hij terug en heeft hij het weer niet gedaan want hij heeft altijd een excuus. .Heeft hij diarree gehad waarschijnlijk door de antibiotica maakt hij de wc pot niet schoon dus ik moest naar de toilet en heb hem eerst er naar toe gestuurd om schoon te maken. Later had hij er weer op geknoeit en hem weer gestuurd om het schoon te maken. Ik ben niet de werkster voor hem . Hij kan zich thuis niet gedragen. Ik moet zeggen dat hij schone kleren aan moet trekken. Ik vind het niet erg als hij thuis in oude of kleding met vlekken loopt. Maar dan moet als hij de deur uit gaat even omkleden. Dan loopt hij elke keer toch weer buiten met dat soort kleding. Nu gooi ik alles weg waar vlekken in zitten of waar wat mee is. Hij knoeit ook met zijn eten en dan heb ik vlekken spray dan moet hij het even inspuiten en in de was doen. Dat doet hij niet dus dan gaan vlekken er vaak niet meer uit. Hij kan zich bij anderen gedragen waarom kan hij het thuis niet meer.