Heel veel regen en sneeuw

Om kwart voor 7 eruit. Voorbereid om wat het weer gaat brengen. Douchen aankleden en ontbijten nog snel een kop koffie. Dan op weg naar de PSN voor mijn gesprek. Ik ben blij dat ik daar alles van mij kan afpraten want ondertussen stik ik weer bijna van woede op Ingrid. Wat denkt ze te bereiken, als Theresa bij haar moet blijven is dat nog 2 jaar en dan ziet ze Theresa nooit meer, Nu kan ze het netjes oplossen en dan draait Theresa misschien wel weer bij. Theresa is enorm verdrietig maar ook enorm woedend. Het regent stevig dus ik ga mijn hoge schoenen maar opzoeken, die zijn ook waterdicht.
Dan op weg naar de PSN en dan weer terug. Kono liep met mij mee naar boven. Meli is werken bij IPC en Jannick naar de huisarts.
Even naar de Spar want ik had nog iets voor het eten nodig. Gelijk water ingeslagen Het was loeidruk mensen bereiden zich toch allemaal voor.
Middageten gemaakt en met Jan samen gegeten. Vandaag maar eens rucolastamppot met kipgehaktballen wat goed smaakte met dit weer.
Het regent non stop flink door.
Jannick had mij nog even geholpen met het soda apparaat. Ik heb nu die van hen met die van mij kan ik niet overweg omdat het me niet lukt de fles vast te houden en te drukken enz. Zij gebruiken die van hen niet en daar zet je de fles in dan afsluiten en vergrendelen. Maar ik had niet genoeg prik erin en ik wist niet of ik de gasfles goed had gedaan.Ik had korte drukjes gedaan maar het moet een lange zijn. Ik ben nog aan het overwegen of ik de elektrische koop. Daar kunnen grote flessen in. Want die kleine half liter flesjes dat is niks. Nu nog bijhouden hoeveel ik eruit haal. Hij dronk gelijk een koppie koffie. Hij heeft van de huisarts andere medicijnen en een pufapparaat gekregen. Daar gaat het hem beter mee. Hij heeft zich afgemeld voor het RK herbstfest. Meli gaat wel bedienen.
Ik had een broodpakket besteld dus we moesten er nog een keer uit. Ondertussen is de regen in natte sneeuw overgegaan en het is al wit tot de weide bij ons. Het zijn enorme vlokken. We zien het morgenochtend wel. De houtkachel is aan en het is behaaglijk.
⛈️ Schlechtwetterwarnung – Das kannst du tun! ⛈️
In den nächsten Tagen steht uns in vielen Teilen Österreichs eine gefährliche Wettersituation bevor. Es werden extreme Wetterbedingungen wie Starkregen, sinkende Schneefallgrenze und Stürme erwartet.
Dadurch kann es zu Überflutungen, Hangrutschungen und blockierten Straßen kommen. Auch Hochwasser an Bächen und Flüssen ist nicht ausgeschlossen. Wir haben Tipps für euch vorbereitet - gerne weiterteilen!

De waarschuwingen zijn niet mals. Zowel bij jullie hoger richting Tsjechië. Daar verwachten ze de ergste overstromingen sinds 50 jaar, hoor ik net op het journaal. Hoop voor jullie dat het gaat meevallen.