Dachsteingletscher

Vanmorgen om 7 wakker en snel daarna eruit. Het is al 21 graden en wil vroeg in de sportschool zijn. Maar het was toch al behoorlijk heet en de zweetdruppels vlogen in het rond. Dan weer naar huis en Kono was er al. Jan sliep nog. ik ben gaa
n douchen en de was machine aan gezet. Dan Jan eruit gehaald.
Wat een hitte nu al en we hebben pas half tien. Koffie gedronken en even uitblazen. Dan heb ik middageten gemaakt , ik heb een pan uiensoep gemaakt en gegratineerde stokbroodjes. Dat smaakte onwijs lekker bij dit warme weer.
Dan ben ik na het eten met Kono aan de wandel gegaan.
Jannick en Meli moesten vanmorgen weer met Sabrina naar Schwarzach en gingen dan weer inkopen doen. Gisteren had Sabrina een vloerkleed voor haar kamer uitgezocht en een plafondlamp. Moesten ze de lamp eerst nog helemaal in elkaar zetten en Jannick heeft hem al opgehangen. Stapje voor stapje gaat haar kamer vooruit.
Theresa en Sabrina hadden beide een nieuwe koffer gekregen en Jannick en Meli hebben beide een hele grote koffer gekocht. Jannick heeft sportschoenen gekocht ik geloof Adidas BMW, Meli werkschoenen. Theresa stond voor mij met een piercing in haar neus. Het is geen echte piercing maar ze klemt hem. Zo vindt ze haar identiteit.
Ze waren vandaag eerst in Schwarzach voor haar testen dan naar de Schiene maker. Ze heeft alles weer nieuw gekregen voor dag en nacht. Jannick en Meli moeten dan wel tussen door wachten maar ze konden uiteindelijk alles gelijk meenemen.
Ze waren rondom 3 thuis en de kinderen werden nat gespoten dus dikke pret en ijsjes eten . Ze genieten als ze hier zijn zo enorm.
Ik moet straks nog wel mijn broodpakket ophalen. Dan maar gelijk wat voor bij de wedstrijd meenemen .
Nederland -England en we hebben goede hoop voor Nederland. Winnen ze dan staan ze in de finale tegen Spanje.

Donderdag 11 juli
Vanmorgen zonder wekker wakker om kwart over 7. Zonder kater van de wedstrijd van gisteravond. Nederland ligt eruit .
Opgestaan en wat aan gerommeld . Ik kijk steeds op de Dachsteingondel maar meestal alle plaatsen volgeboekt maar vandaag niet. Het lukte om 2 plaatsen te reserveren en dan op weg met Jan samen. Het was prachtig weer en we waren mooi op tijd. We konden gelijk in de rij gaan staan. We waren vooral nieuwsgierig hoe de nieuwboud geworden is. Ja het is mooi. Jan wilde niet eten maar wel ijs eten. Dus aan de koffie met ijs. Het is behoorlijk prijzig maar vroeger had ik het idee van een vreettent met alleen schnitzel en frankfurter nu veel meer een echt restaurant. Het eten zag er goed uit. Na het ijseten en rondkijken tijd om terug naar de gondel te gaan en dan vraag ik om de parkeerticket aan Jan want die moet je boven ontwaarden om te kunnen uitrijden zegt hij die heb ik niet die ligt in de auto. Dus aan de bali die dat doen gevraagd wat te doen en ze zei dat we met de Sommerkaarten en het parkeerticket ons beneden waar we uitrijden en dan moeten zeggen wat er gebeurd is.
Toen we naar de auto liepen steeg er voor ons een helicopter van de politie op en er hing er eentje aan. Helaas zie je dat op de fotos niet. Hij vloog naar het Dachsteingebied boven. Meestal hangen ze er vrij rustig onder maar nu slingerde de man echt heel erg. Beneden bij de uitrij nou nee dus die dame was onbeschoft en agressief en wilde 20 Euro. Nu had ik echt geen geld bij me want je kan alles met een betaalkaart betalen. Ik kon laten zien dat we echt op de gletscher waren bonnen van het restaurant maar ze was niet bereid ons te laten gaan. Nu werd de rij steeds langer en niemand kan uitrijden als we daar staan en ze zegt wat nu? en Jan zegt dan blijven we staan. Toen deed ze al scheldend de slagboom open en reden wij eruit.
Als je een ticket voor de gletscher wil kost het je 59.50 euro pp je moet verplicht een plaats boeken voor 3 euro pp als je wat gebruikt in het restaurant ben je een behoorlijk bedrag kwijt en dan wil ze nog 20 Euro voor de tolweg hebben die gewoon bij de gletscherkaart zit. Onze zomerkaart mag ik als ticket gebruiken , de plaatsreservering had ik betaald en ook daar bewijs van. Dan zit de uitrijkaart daar bij.
WE gingen op de juiste tijd weg want er kwamen hele donkere wolken en het trok boven ook dicht alsof je in de wolken bent. Het was boven ook vrij warm maar de wind was fris. Wij hadden een jasje meegenomen maar de meeste mensen waren daar in korte broek en shirt met niks.
Komende nacht gaan Jannick en Meli met de kinderen om 2 uur weg. Ze vliegen vanaf Munchen.

Mooi een vloerkleed en gordijnen , en wat een aparte lamp voor Sabrina haar kamer, begint er steeds gezelliger uit te zien haar kamertje

Christina 2024-07-12 02:53:35

Blijft altijd een spectaculair gezicht!