Dan wordt er een kalf geboren

Oostenrijk, Kleinsölk

16 augustus
De dag begon weer warm met in de vroege morgen al 23 graden. Na een paar koelere dagen toch weer super zonnig en warm. Ik ben met Jan gaan shoppen in Liezen.
Daar dan ook lekker lunchen en dan weer naar huis.
Om 16 uur beneden gaan zitten met Ingrid bij de schommel. Schommelen vindt Theresa helemaal het einde. Jannick kwam eerder thuis die was ziek. Ingrid ging even naar het postkantoor en ik bleef met Theresa bij de schommel. Toen ze het zat was bij Opa gaan kijken die in zijn hok bezig was. Toen heb ik haar op haar Puckyfiets gezet-
Die heeft ze voor haar verjaardag van Opa en Oma gekregen. Je kan de trappers vastzetten ,ze zit dan met haar voeten op de steun. Ze kan vast in een gordeltje. Nou dat was een enorm succes , ze zit al broemend op dat ding. Dan met 1 hand aan het stuur en met 1 hand aan het pookje remhandel. Er zit een duwstang bij dus eerst een paar rondjes over het erf. Dan een stukje wandelen. .In de wei stonden twee koeien, de een had net een kalfje gekregen en de ander stond op het punt te kalveren. Dus een rondje gelopen en dan was het zover. Het kalfje werd geboren. Dan kwam Sebastiaan met een kruiwagen. Daar moest het kalf op en kon ze naar de stal gebracht worden.
Het grappige is dat beide koeien het kalf likten. Ze probeerden Sebastiaan tegen te houden maar liepen uiteindelijk ook mee naar de stal. Wie zegt dat koeien dom zijn of niet sociaal? Onderweg had Theresa al koeien gezien en kippen, poezen en eenden. Met de buurvrouw Maria gesproken en haar dochter Teresa. Theresa was bij Elfriede op de arm en ging met haar bij Hannes kijken die op de traktor zat. Ze vind traktoren geweldig , ik denk dat we geen keukentje moeten kopen voor haar maar een werkbank. En misschien een traktor ipv een poppenwagen. Misschien wordt ze wel boerin. Ze geniet in ieder geval van alles op de boerderij. Ze roept de poezen met poei poei of aai poei. Als ze een koe hoort zegt ze Kuh en als ze de koeien ziet zegt ze muh. Momenteel is ze erg met praten bezig.Ze zegt Ente tegen de eenden. Ik geniet van de wandeling met haar met volle teugen en zij geniet van alles. Helaas had ik mijn fototoestel niet mee genomen.