Wipfelwandelweg Rachau en Judenburg

Oostenrijk, Kleinsölk

De dag begon , we hadden eerst receptieweer erg warm.Daarna besloten we om naar de Wipfelwandelweg te gaan in Rachau even voorbij Judenburg,
De rit er heen deden we de toeristische route en dan brengt de navi je op plekken waar je normaal niet snel komt. Aan gekomen zagen we al dat het een hele klim ging worden. Zeker omdat het behoorlijk heet was. De route begint eerst met trapjes naar boven. Dan ga je over de Sonneweg en daar staan allemaal informatieve borden over de natuur. Er zijn overal speel en beweegpunten. Kinderen krijgen een papier mee en dan moeten ze opdrachten onderweg doen. Dan loop je een stuk en kom je bij de trappen omhoog. Al snel droop het zweet van ons af. Elke keer kwamen er weer nieuwe trappen of steile stukken waar je tegenop moest lopen.(niet mijn sterkste punt) We hebben het helemaal geklommen en gelopen en het was bijzonder en mooi.
Jammer dat het erg heiig was , we konden daardoor niet ver kijken. Uiteraard ook weer trappen naar beneden (voor kinderen ook een glijbaan) Dan onderlangs weer een weg terug ook vol met info. We hadden eigenlijk nog naar het Puchmuseum in Judenburg gewild maar dat was vandaag dicht. Dan maar in Judenburg rondgekeken.
Een oude binnenstad, wat winkeltjes en een grote Hauptplatz met veel terrasjes. We hadden lekkere broodjes bij de Billa gehaald met ijskoffie. Dan bij een Italiaanse ijssalon ijs eten. Zoooooooooooo lekker. Ondertussen bleek dat onze werktelefoon in de boomtoppen geen bereik had. We zagen dat kantoor al 4x had gebeld. We bleven telefoon krijgen maar als we opnamen niets. Later toch contact gekregen.
Dan op de camping eerst de boekinglijsten erbij gepakt en gekeken wat mogelijk was en dat door gegeven. Mensen die 2 dagen boeken en dan in de vroege morgen willen aankomen., Nou dat gaat dus niet want alles is vol. De mensen gaan uiterlijk 10 uur weg schoonmaken dus voor 11 gaat er niets. Dat zijn dus de mensen die op de laatste dag ook niet om 10 eruit willen. Ze boeken 3 dagen en willen er 5 hebben.
In Judenburg nog bij de vvv folders gehaald, veel mensen willen dingen waar we niets van hebben. Dus als we dan wat vinden nemen we gelijk een stapel mee.
Nog een poosje in de zon gezeten , avondeten en nog wat adminitratie. We zijn weer bij de boekingen staan er weer allemaal in. De avond genieten met een hapje en een drankje.