Storm en heel veel regen

Goed geslapen wel alle ramen dicht want het gaat best te keer. De regen blijft maar in enorme hoeveelheden vallen. Verschillende delen van Oostenrijk kampen al tegen het water. Mensen geevacueerd. De meeste passen zijn dicht alleen Obertauern is open maar verplicht met kettingen. Het hele land is in Bereitschaft.
Rond 9 opgestaan en nadat ik gedoucht en aangekleed was eerst de kachel aangemaakt. Jannick had het schijnbaar ook koud want de CV is aangegaan. Dan is het al snel behaaglijk in de hele woning. Tussendoor aan de koffie met een puddingbroodje , dat waren wel de laatste.
Tijd om de nieuwe vacumeerder uit te proberen. Dus al het vlees dat ik gekocht had in porties gedaan en gevacumeerd. Dat ding doet het beter dan mijn oude. Alles kon net aan in mijn vriezer. Dan tijd om de vloer van de huiskamer te doen en het kleed dat daar ligt.
Jan heeft gestofzuigd en ik eerst alle stoelkussens gedaan. Dan de bodem gedaan. Die ziet er goed uit. Dan het kleed terug gelegd en het kleed gedaan met de glijder erop. De vlekken zijn weg en het kleed ziet er super uit. Ik had zelfs al aan een nieuwe kopen gedacht. Er gaat nog wel eens wat om en niet alleen bij de kinderen. Ik ben weer happy.
Dan tussen de middag een bak kippensoep. In de middag aardbeien met slagroom. Ach je moet wat met dit weer.Ik had gisteren een zware glazen bakvorm gevuld met stenen en daarop het vogelvoer. Ondanks de heftige storm komen er toch vogeltjes eten. Net de Quali gekeken van de F1.
Zo de vaatwasser even leegmaken en weer vullen en de dingen die zo voorbij komen.
De Stoderstrasse is bij ons al gesperrt wegens lawinegevaar. Dachstein 2 meter sneeuw. Ramsau behoorlijk sneeuw. In de Steiermark ook veel stroomuitval.
Vandaag was mijn vader 90 jaar geworden. Hij is maar 66 geworden.
Hoe idioot zijn mensen? Een Duits echtpaar besloot gisteren een berg te gaan beklimmen. Ze werden al snel verrast door hevige sneeuwval maar besloten toch door te lopen. Toen het niet meer ging terug naar een vervallen berghut waar ze de noodroep afgezet hebben. De bergrettung mag dan komen opdraven. Ze waren dun aangekleed en niet voorbereid. Ondanks alle waarschuwingen. Die mogen ze behoorlijke geldstraffen geven. Ze brengen andere mensen in gevaar.

Mooi plaatje al dat sneeuw ☃️⛄ Sneeuw pop makennnn

Erna 2024-09-14 19:10:34

Mocht je nog aan zo’n vacumeerder kunnen komen (met vullingen) dan houd ik me aanbevolen.