Heet asfalt

Frankrijk, Pageas

Dag 4: Van Isle (Limoges) naar Pagéas
34 km cumulatief 107 km

De wandeling begint vandaag om 8 uur en om kwart over vijf kom ik aan op plaats van bestemming. Het is een lange dag.

Vanochtend is het nog heerlijk bewolkt wandelweer, vanmiddag lost de bewolking op en wordt het warm. Het helpt niet mee dat ik over onbeschaduwde wegen wandel. Ik moet er erg aan wennen, veel drinken is de enige remedie, en twee keer pauzeren in een koel kerkje. Gedurende de wandeldag drink in 3,5 liter, daarna zie ik aan mijn urine dat dat nog te weinig is.

Ik had er een beetje rekening mee gehouden, maar net als gisteren valt de route tegen: bijna alles over asfalt, rustige weggetjes, maar ook regelmatig wegen met veel autoverkeer of auto’s die gevaarlijk hard langs me heen scheuren.
Alleen het uur wandelen over het pittoreske en beboste weggetje dat de meanders van het riviertje L’Aixette nauwlettend volgt, kan me bekoren.

De wandeling was vandaag langer dan gepland, omdat in eerdere plaatsen alle accommodaties vol of gesloten bleken toen ik eerder deze week belde. De laatste optie - een B&B annex camping in Le Pré du Lac Pagéas - is iets verder lopen, maar bleek ook vol en dus zat ik met een probleem. Carol - de vrouw van het Nederlandse echtpaar dat het hier beheert, hij heet Fred - bood me door de telefoon aan dat ze wel een tentje voor me kon opzetten op de camping. Ik was er blij mee.

De camping is eigenlijk bijzaak, klein, eenvoudig, maar netjes. Ik ben deze nacht de enige campinggast. Het ligt wel vlakbij een doorgaande weg, jonge geitjes mekkeren in de wei ernaast en - terwijl ik dit schrijf - zit achter me een grote bonte specht naar harte lust te tikken in een oude fruitboom. Om te kamperen is het wel prettig dat het zonnig en warm is.
Ik krijg een heerlijke burger-met-friet-maaltijd.

De komende dagen loop ik wat minder kilometers, als het goed is. Ik kijk er naar uit, zeker omdat het warme weer lijkt aan te houden.

Een “echt Hollands “diner😋 Klinkt allemaal niet heel positief. We hopen van harte dat er betere dagen volgen en daar gaan we ook vanuit. Frans Veel energie gewenst.

Jeanne 2021-08-20 22:15:33

Als de camping bijzaak is wat is dan de hoofdzaak. En prettige korte WN

Peter 2021-08-20 22:33:42

Hoop dat je lekker geslapen hebt en dat de komende dagen mooier zijn.

Carin 2021-08-20 22:45:26

Ja toch een ‘beetje’ afzien. Maar uiteindelijk toch een tentje als onderdak en een geitje hier en een specht daar. Einde dag alles goed toch! Knap hoor dat je steeds weer een oplossing vindt. Weer benieuwd naar morgen en welterusten😴

Rian 2021-08-20 22:54:57

Hoi Frans, Wat leuk om deze stukjes weer te lezen! Ik kan me voorstellen dat je niet vrolijk wordt van asfaltwegen met auto's die langs je heen razen, maar ik neem aan dat dit echt wel zal veranderen. Veel succes, geniet en ik kijk uit naar je volgende verslag!