Raften

Spanje, Puértolas

Vandaar is het dan zover de activiteit waar we erg naar uit hebben gekeken. We vertrekken wat vroeger en het is wat geregel met het vervoer, omdat het gedaan word door een externe organisatie.

We kunnen met twee andere gezinnen mee rijden, zodat ik niet zelf hoef te rijden en dat vind ik erg fijn. Het is een mooie rit door de bergen en zijn niet de enige groep.
Het gaat allemaal heel vloeiend ondanks de warmte en de hoeveelheid mensen.

Bij het omkleden is de handigheid plastic zakjes om je voeten, zodat je makkelijk in mee pak en schoenen kan. En daarna hoppa door de hitte nog 5 minuten lopen naar de rivier. We krijgen de uitleg en mogen ook mee met de gids die de uitleg gaf. Joey en leeftijdgenootje voorop als kapiteinen roeien maar. Vooral goed luisteren naar de stuurvrouw wat we moeten doen. De mannen vinden het geweldig en ze zorgt ervoor dat we nog wat rotsen kussen om wat extra spanning te creëren.

Het was een leuke route zo met kinderen waar ook nog een keer gestopt werd om naar beneden te springen van een rots de rivier in. Ze maakte veel grapjes en er was veel interactie met de andere boten. De andere ouders gingen nog verder en ik stapte uit bij de kinderen. We mochten haar volgen en ze zei kom maar mee minions. De kinderen vonden het geweldig en zaten gelijk in de films. Dat was voor iedereen het fijnste. We moesten langer als normaal wachten op de bus die ons weer naar het begin bracht. Hierdoor waren de anderen er al sneller dan verwacht en konden we alvast wat foto's zien die gemaakt zijn onderweg door een fotograaf. Net voor het uitstappen zien we alle 7 een slangetje voorbij zwemmen.

We gaan tapas eten op een mooie plek boven op een berg dichtbij de camping. Maar ja natuurlijk gaat daar net de keuken dicht als wij aankomen. We lopen nog een stukje door het stadje, eten een ijsje en drinken nog wat om daarna voldaan, warm en moe terug te gaan. Ik ga met Joyce naar het water en nu is het tijd om hamburgers te gaan eten 😁

Weer een leuke dag. Op naar de laatste.