Kasteel van Rochemaure bezocht

Frankrijk, Rochemaure

Vandaag de dag voor de verandering maar weer eens rustig begonnen, gisterenavond bij het afsluiten vloog er een libelle door de woonkamer. We waren erg benieuwd hoe het daarmee ging, tot onze verbazing zagen we een kleine salamander op de muur zitten en dachten bijna dat die de libelle op had als lekker hapje, maar die bleek een stukje verderop uitgeput voor het raam te zitten. De libelle zijn vrijheid teruggegeven en de salamander is achter het schilderij gekropen en hebben we niet meer terug gezien.

Jos is nog eventjes lees 2 uur naar de supermarkt geweest om wat kleine boodschappen te halen, daarna geluncht en vertrokken naar Rochemaura om het kasteel te gaan bekijken waar de dappere ridders hebben gevochten.

Toen we net op weg waren zagen we op het weggetje waar je echt geen tegenligger tegen wil komen een hertje staan. Hij zag ons ook en was zo verdwenen gewoon het bos in naar beneden. Een paar meter verder kwamen we een roofvogel tegen net voor de auto die net wegvloog. Verder weer een mooie route gereden over de toppen van de bergen.

Aangekomen bij Rochemaure zagen we al snel de ruïne staan en zijn we naar boven gereden. Voor de ruïne staan schattige huisjes waar nog mensen wonen die we overigens niet gezien hebben. Je zou ook twee wandelingen kunnen maken rondom het kasteel, maar die vonden we toch te lang en was het te warm voor. Met een gids hebben we een uur rondgelopen langs de huizen en de ruïne. In haar beste Engels probeerde ze ons wat dingen te vertellen over het chateau. Ze adviseerde ons om ook een kijkje te nemen bij de brug die over de rivier liep.

Ook dit hebben we nog gedaan, dat was weer een ervaring op zich. Het waaide erg hard, waardoor de brug erg wiebelig aan voelde. De kinderen hadden er totaal geen last van, maar wij wil. We hielden onze zonnebrillen vast omdat ze anders weg leken te waaien, maar wat een uitzicht weer en wat een bouwconstructie echt geweldig! Joey had bij het begin van de wandeling op de kaart het spoor ontdekt en laten we daar nu toevallig ook nog overheen gaan nadat we de brug een bezoek hadden gebracht, Joey ook weer helemaal gelukkig :-)

Zo werd het al snel laat en zijn we weer terug gereden naar ons appartement om daar de macaroni op te warmen en op te eten. Morgen gaan we logeren bij een ex collega van Tam in Goudargues, om vervolgens de volgende dag nog even langs te gaan bij de familie Pauwels die bij de Pont de Arc in de buurt op de camping zitten.

Wat een mooie foto's en leuk verslag weer. Genoten ervan. We zien weer al uit naar het volgende.