Dag 14 Stukje varen met de kajak

Zweden, Sysslebäck

Voor vandaag hebben we de kajak gereserveerd die ook inbegrepen zat in het pakket wat we via bureau Scanbrit hebben afgesloten. We krijgen een sleutel, een kaart, 4 peddels en 4 zwemvesten mee en gaan met de auto 4 km naar de plek waar de kajakken aan de oever liggen.

Vandaag is het een zonnigere dag dan gisteren, dus dat hebben we toevallig goed gepland. We hebben niet eerst gekeken wat de beste dag zou kunnen zijn, maar omdat we morgen weer terug naar de boot gaan rijden was vandaag de dag om te gaan kajakken. We vinden de plek waar we de auto kunnen parkeren en lopen vanaf daar door een paadje richting het water met onze peddels, zwemvasten en koeltasje. Het lukt om de kajak met de sleutel los te krijgen en dan naar het water toe te tillen.

We verdelen de plekken, waarbij Jos van achteren gaat de kinderen in het midden en Tam vooraan. Dan nog instappen heel voorzichtig, want we willen niet gelijk in het steenkoude water terecht komen en het voelt zo toch wel heel wiebelig.

De vrouwen peddelen rechts en de mannen linkt, waarbij Jos degene is die ons de goede kant op navigeert. We maken een ronde over het meer en komen ook nog onderdoor een bruggetje, waarbij de omgeving om ons heen ontzettend mooi is. Eerst hebben we wat wind en af en toe een stuk waar het wind stiller is en je de wolken en de bomen heel mooi in het water kan zien spiegelen. Als we aan het einde zijn zien we een dam. Tamara dacht dat dit de dam was die we ook onderweg hadden gezien, maar blijkt toch een andere te zijn.

We varen nu met de wind mee en het uitzicht de andere kant op is bijna nog mooier met de spiegeling van de zon op het water. Heel bijzonder om hier bijna het hele meer zo voor onszelf te hebben. Er was nog 1 andere boot die we aan de kant zagen liggen op onze reis heen en terug en die voorbij kwam varen toen wij weer op de kant waren.

Het lukt ons om voor 16 uur terug te zijn en alles weer in te leveren bij de receptie van het hotel. Ze wilde graag dat we voor die tijd terug waren, zodat ze zeker wisten dat we weer terug waren gekomen.
De kinderen spelen nog wat en doen een spelletje, waarna we wat gaan eten in het dorpje hier in de buurt. Jos had een grilrestaurant gezien, maar die was uitgerekend vandaag gesloten. Bij de ingang van de deur stond Jack en daaronder will be back, dus hij was er vandaag echt niet. Schuin tegenover het restaurant was nog een pizza restaurant waar we toen een pizza zijn gaan eten.

Na het eten rijden we terug en denken we een paadje te zien waar we gisteren ook geweest waren met Udo (gids van de elandensafari). Dit bleek toch niet het paadje te zijn wat we gisteren hadden gehad. Vervolgens proberen we het volgende pad, maar dit was het ook niet de begroeiing langs de kant van de weg was anders. Dan ineens zien we vanaf de rechterkant van de berm een bruine beer oversteken voor onze auto naar de linker kant van de weg en verdwijnen in het bos. We zijn zo verbaast, wat indrukwekkend was dat. Met onze berenkennis dachten we dat de beer nog niet zo oud zou moeten zijn, maar wat een ervaring was dat. Joyce zet de beer erbij op haar lijst met de dieren die we tijdens onze vakantie allemaal gezien hebben. Nu snel naar ons appartement om ons voor te bereiden op morgen en nadat de kinderen op bed liggen nog een laatste keer een rondje sauna te doen.

Zo zit de vakantie er alweer bijna op, morgen reizen we naar Gotenborg en slapen we op de boot terug naar Kiel.

Goedemorgen, Ik had wat verslagen in te halen omdat er even iets onverwachts tussen kwam, maar wat een mooie reis/vakantie hebben jullie gehad ( bijna). Veel gezien en beleefd GEWELDIG! Het zal vreemd zijn als jullie straks weer thuis zijn om geen elanden, beren enz. meer te zien maar honden en poezen. Het moet zeker heerlijk geweest zijn zo met z’n vieren en de prachtige natuur. Geniet nog maar lekker van het laatste stukje! Liefs en drie dikke klap zoenen 💋💋💋❤️ Thea

Thea 2022-09-01 05:43:34

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakten wat leuk om jullie te mogen volgen. Alleen die foto's...jaloersmakend zo mooi. Dit nemen ze jullie niet meer af ❤️

Mildrid 2022-09-01 16:29:52

Beetje te laat kwamen we er achter dat dit een heel speciale dag is. Jullie trouwdag. Gefeliciteerd.