Wat een super rustig plekje hebben we uitgekozen

Frankrijk, albon-d ardeche

Vanmorgen de broodjes voor de deur laten bezorgen, het was nog even lastig om duidelijk te maken dat we graag een bruin broodje zouden willen. Onze gastvrouw belde naar de bakker of ze dit hadden. Eerst dacht ze dat ik roggebrood bedoelde en na wat google translate snapte ze wat ik bedoelde. Dat lekkere gezonde cereal brood ha ha

Jawel hoor vanmorgen stond daar onze eerste mandje met broodjes voor de deur en ze waren heerlijk. In de haast bij het boodschappen doen zondag hadden we geen wc papier. Een dorpje 3 km verderop zou het lokale bakkertje en een heel klein winkeltje zitten, hier even naartoe geweest en inderdaad je kan er het hoognodige kopen zoals wc papier, brood, drinken en de basis voor je gerechten. Voor de echte boodschappen moet je 10 km verderop en zo een half uur rijden zijn, maar dus niet op zondag. Als je de andere kant op rijd kom je nog wat dorpjes tegen en is de weg echt heel smal, als je een tegenligger tegenkomt komt moet hij of jij achteruit om er langs te kunnen en dat bij vrij steile hellingen.

Bij het appartement waar we zitten hebben ze voor de kinderen wat speelgoed staan, een schommel en een jeu de boules baan inclusief ballen die je kan lenen.
Vanmorgen was het wat regenachtig, maar de middag daarentegen was het erg warm. De avond was nog warmer, waardoor we binnen hebben gegeten omdat het op ons terras te warm was.

We zijn na het middag eten op ontdekking geweest bij de rivier, een fantastisch leuk plekje waar heerlijk gelopen kan worden. Voor Joyce en Joey een waar paradijs, waar ze geen genoeg van kunnen krijgen. Joey is van het stenen gooien in het water en Joyce van het op onderzoek uitgaan.

Heerlijk relaxed dagje in een super mooie en rustige omgeving, we zijn de enige buitenlanders op het moment die hier logeren. Verder nog wat gezinnen en wat mensen die komen om een nachtje te logeren.

Vanuit het thuisfront is het toch wat onrustiger als dat we gehoopt hadden Nathaly die heel lief voor Poes en Minoes zorgt samen met Daphne en Nils belde op dat ene Toon tegen de bumper van mijn auto aan had gezeten en er nu een flink gat in zit. We hadden hem expres op het parkeerterreintje gezet in de hoek, zodat hij niet in de weg stond en het minste schade zou oplopen. Goed plan alleen de uitwerking blijkt al snel anders te zijn, wel heel fijn dat degene die tegen de auto aan is gekomen netjes een briefje in de bus had gedaan. Wat betekend dat het iemand is die weet dat het onze auto is, hebben we na de vakantie weer iets te doen...